قرارداد 480 میلیون دلاری مایکروسافت برای تجهیز ارتش آمریکا با هولولنز

بر اساس گزارش اداره خدمات عمومی آمریکا، مایکروسافت قراردادی به ارزش 480 میلیون دلار را برای ارائه تکنولوژی HoloLens به ارتش ایالات متحده به منظور استفاده در میدان نبرد و ماموریت های تمرینی به خود اختصاص داد. براساس گزارشی که Bloomberg منتشر کرده است این قرار داد در نهایت در راستای برنامه افزایش کشتار دشمن با بالابردن قدرت تشخیص، تصمیم گیری و برقراری ارتباط به خرید بیش از 100,000 هدست AR منجر می شود. رقیب هدست های AR، MagicLeap، نیز از از شرکت کنندگان در مناقصه برای دریافت این قرار بود.

یک سخنگوی مایکروسافت طی یک بیانیه در این باره گفته است: "واقعیت افزوده اطلاعات بیشتر و بهتری را برای نیروها فراهم می کند که این اطلاعات می تواند به آن ها برای گرفتن تصمیمات بهتر کمک کند. این کار جدید همکاری دیرینه ما با وزارت دفاع آمریکا را زمینه های جدیدی گسترش می دهد." این همکاری درحالی شکل می گیرد که کمپانی های بزرگی که با ارتش ایالات متحده کار می کنند از سوی کارمندان خود با مخالفت هایی در زمینه استفاده از تکنولوژی برای اهداف جنگی رو به رو شده اند. در ماه اکتبر گوگل به دلیل اینکه کارکنان کمپانی به مشارکت در پروژه قبلی Maven و امکان اینکه شاید پروژه با اصول اخلاقی گوگل برای استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی مترادف نباشد یک همکاری بزرگ با وزارت دفاع را لغو کرد.

رئیس دپارتمان قانونی مایکروسافت، برد اسمیت، از مشارکت کمپانی در همان پروژه که ورود بخش عظیمی از داده داخلی و قدرت پردازش پنتاگون را به سیستم ابری تجاری در پی دارد دفاع کرده است. اسمیت در یک بلاگ پست اینگونه نوشته است"ما می خواهیم مردم این کشور به ویژه آن هایی که به کشور خدمت می کنند بدانند که ما اینجا در مایکروسافت از آن ها پشتیبانی می کنیم." برخلاف واقعیت مجازی که کاربران گجت های پوشیدنی را در یک دنیای دیجیتال غوطه ور می کند، AR تصاویر و داده برگرفته از دنیای واقعی را با یک دیگر همپوشانی می کند. هم اکنون هدست های VR بسیاری مانند Google Daydream View، Oculus Go و Samsung Gear VR وجود دارند. از سوی دیگر تعداد دستگاه های AR محدود است وHoloLens یکی از آن ها است اما شایعاتی شنیده می شود که کمپایی هایی مانند اپل، گوگل و سامسونگ در حال کار بر روی AR اختصاصی خود هستند.