تماشا کنید: تست مقاومت گوشی ناشناخته‌ای که پرچمداران را شرمنده می‌کند

عده زیادی از مردم تا به حال نام شرکت Kyocera به گوششان نخورده یا مثلاً در بهترین حالت می‌دانند که این شرکت چندمیلیتی اسپانسر تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا است. با این حال کیوسرا را دقیق‌تر بشناسید، می‌دانید که گوشی‌هایی که این کمپانی می‌سازد ظاهری بسیاز زمخت و تنومند دارند. آخرین گوشی هوشمند کیوسرا، DuraForce Pro 2 است که از نظر مشخصات سخت‌افزاری برای طرفداران گوشی‌های بالارده چندان جذاب به نظر نمی‌آید، اما ساختار آن شبیه به یک تانک است و از مشخصه‌ای بهره می‌برد که کمتر گوشی‌ای آن را دارد: صفحه نمایشی از جنس یاقوت کبود.

برخی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری مانند اپل ادعا می‌کنند که از یاقوت کبود (به عنوان مثال در شیشه محافظ لنز دوربین آیفون) استفاده می‌کنند، اما در تست‌های مقاومت شاهد این هستیم که مانند گوریلا گلس 4، 5 و 6، این محافظ هم با شیشه تقویت شده، خط می‌افتد. اما کیوسرا به معنای واقعی از یاقوت کبود در صفحه نمایش و محافظ دوربین گوشی DuraForce Pro 2 استفاده کرده است. در ویدئوی زیر مشاهده خواهید کرد که زک نلسون از کانال Jerryrigeverything به سراغ گوشی جدید کیوسرا رفته است.

همانطور که در ویدئوی بالا مشاهده کردید، برخلاف گوشی‌های معمول، صفحه نمایش 5 اینچی دورافورس پرو 2 کیوسرا در سطح 8 دچار خراش‌های سطحی و در سطح 9 دچار خراش‌های عمیق‌تر می‌شود. گوشی‌های هوشمند معمول در سطح 6 دچار خراش سطحی و در سطح 7-8 خراش‌های بسیار عمیق می‌شوند. برخلاف محافظ لنز آیفون‌های جدید که طبق ادعای اپل محافظی از جنس یاقوت کبود دارند و در تست با شیشه دچار خراش می‌شوند، محافظ دوربین این گوشی تا سطح 8 بدون خراش باقی ماند. DuraForce Pro 2 در تست آتش و خمیدگی هم عملکرد بسیار خوبی از خود بر جای گذاشت. این گوشی دارای گواهینامه IP68 است و استاندار نظامی 810G برای حفاظت از افتادن، گرد و غبار، شوک و دمای شدید دارد. گوشی DuraForce Pro 2 کیوسرا دارای چیپ‌ست اسنپدراگون 630 کوالکام همراه با 4 گیگابایت رم است و با اندروید 8 اوریو در درون جعبه عرضه می‌شود.