به سرقت رفتن تکنولوژی نمایشگر تاشوی سامسونگ و فروش آن به چینی‌ها

دادستانی کره‌جنوبی اعلام کرده است که جدیدترین تکنولوژی صفحه‌نمایش‌های تاشوی سامسونگ به سرقت رفته و به دو کمپانی چینی فروخته شده است. دفتر دادستانی در بیانیه‌ای اعلام کرده که دادسرای شهر سوون در روز پنجشنبه 11 نفر را در اتهام سرقت اسرار فنی سامسونگ متهم کرده است.

دادستانی کره ادعا می‌کند که یکی از شرکت‌های تأمین کننده سامسونگ اطلاعات این کمپانی در رابطه با "لایه‌های سه بعدی پنل‌های انعطاف پذیر OLED" را به سرقت برده است. به گفته دادستان این شرکت پس از بدست آوردن این اطلاعات آنها را به مبلغ 14 میلیون دلار به شرکت‌های چینی فروخته است. البته آنها از افراد دخیل در این ماجرا و کمپانی‌هایی که در این سرقت نقش داشتند، نام نبرده است.

سامسونگ دیسپلی که زیرمجموعه شرکت بزرگتر به حساب می‌آید در بیانیه‌ای روز گذشته اعلام کرد که از نتیجه تحقیقات دادستانی شگفت‌زده و وحشت‌زده شده‌اند. گوشی‌های با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر که سال آینده در رابطه با آنها بیشتر خواهیم شنید، به یکی از چالش‌های جدید سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و طبق اعلام دادگاه کره‌ای، سامسونگ به مدت 6 سال و بیش از 150 میلیارد وون (130 میلیارد دلار) در زمینه توسعه و تولید صفحه نمایش‌های تاشو زمان و هزینه صرف کرده است.

با کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند بالارده در بازارهای کلیدی، کمپانی‌ها به دنبال راهی دیگر برای متقاعد کردن مصرف کنندگان جهت خرید دستگاه‌های جدید خود هستند. به نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش‌های خمیده سامسونگ ایده خوبی باشد. کره‌ای‌ها ماه گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان این گوشی را برای لحظاتی در معرض دید عموم قرار دارند و تصاویر جدیدی از آن منتشر کردند. سامسونگ بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند است که در سه ماه آخر سال چیزی در حدود 20 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است و احتمالاً همین موضوع رقیبان را برای دسترسی به اسرار شرکت وسوسه کرده است.

بازرسان این پرونده هنوز قادر به ردیابی و بازجویی از 2 شخص چینی که احتمال دخالت در این موضوع را داشته‌اند، نشده‌اند و از پلیس اینترپل برای دستگیری آنها درخواست کمک کرده‌اند. از 11 شخصی که به نقش داشتن در این سرقت محکوم شده‌اند، 3 نفر آنها بازداشت شدند. اما هنوز تاریخی برای جلسه دادگاه مشخص نشده است.