مایکروسافت آیکون برنامه های آفیس را تغییر می دهد

بدون شک یکی از محبوب ترین برنامه های مناسب کسب و کار آفیس مایکروسافت است. آفیس که در حقیقت نام مجموعه برنامه های تجاری شرکت مایکروسافت می باشد، از سال 1989 برای مک راه اندازی شد و سپس از سال 1990 به ویندوز آمد.

در حال حاضر تعداد کاربران این برنامه مایکروسافت به 1 میلیارد نفر می رسد و به نوعی جمعیت بسیاری از جهان آن را به کارمی گیرند. 5 سال قبل شرکت ردموندی تغییراتی روی آیکون های آفیس داد و دیگر خبری از ویرایش نبود و حال پس از چند سال باید شاهد تغییرات بنیادین در این زمینه باشیم.

از برنامه های آفیس می توان به ورد، اکسل، پاورپوینت، اکسس، پابلیشر و چندی دیگر اشاره داشت. این تغییر از ماه های آینده ابتدا برای نسخه تلفن همراه و سپس در سایر نسخه ها به وجود می آید تا کاربران محیط دسکتاپی جذابی داشته باشند.

برای مثال باتوجه تصاویر انتشاری، آیکون ورد برخلاف مدل فعلی که دفتری بصورت باز شده است، در مدل جدید شاهد چند رنگ آبی در کنار کلمه W هستیم. لوگو پاورپوینت نیز به صورت دایره ای بوده و از ترکیب دو رنگ نارنجی روشن و تیره بهره گرفته شد. باقی آیکون ها نیز چنین ساختاری دارند و شرکت مایکروسافت سعی کرده از چند رنگ برای هر لوگو به جای یک رنگ بهره گیرد. گفتنیست رنگ ها همچنان در برنامه ها همانند قبل هستند، برای مثال ورد همچنان آبی است، پاورپوینت نارنجی است و برخی دیگر.آیکون برنامه های آفیس

هدف مایکروسافت از چنین تغییری، تطبیق پذیری بیشتر و سادگی آیکون ها بوده تا کاربران تجربه بهتری در محیط دسکتاپی دستگاه خود داشته باشند. برای کسب جزئیات بیشتر باید تا ماه های آینده منتظر ماند و مایکروسافت بروزرسان موردنظر را دردسترس قرار دهد. به هر حال انتظار می رود شاهد ویژگی های بیشتری نیز در آینده باشیم.