تصاویری جدید از نوکیا 9 و چیدمان دوربین 5 گانه آن
1 min read

تصاویری جدید از نوکیا 9 و چیدمان دوربین 5 گانه آن

دو روز پیش بود که اولین تصاویر به ظاهر واقعی از گوشی نوکیا 9 منتشر شد و طراحی عجیب دوربین عقب آن با 5 سنسور و فلش LED را به تصویر کشید. در آن زمان تصویری که منتشر شد بی کیفیت بود و امکان تشخیص جعلی یا واقعی بودن آن وجود نداشت. اما امروز به لطف تصویری که از تجربه کار با گوشی منتشر شده می توان با اطمینان اعلام کرد که رندر قبلی منتسب به این گوشی واقعی بوده است.

با نگاهی دقیق به عکسی که جدید منتشر شده است، اینگونه برمیاید که نوکیا 9 ادامه دهنده راه اکثر گوشی های هوشمند سال 2018 است. این گوشی دارای یک قاب فلزی می باشد که جایگاه کلیدهای تنظیم صدا و پاور است. در دو طرف این قاب، دو پنل شیشه ای قرار گرفته اند. در حالیکه بسیاری از گوشی های هوشمند مدرن از تنظیمات دوربین دوگانه و در نهایت ماژول دوربین سه گانه استفاده می کنند، به نظر میرسد که نوکیا از یک طراحی شش ضلعی برای دوربین های خود استفاده کرده است که متشکل از 5 دوربین و یک فلش می باشد.

در حال حاضر مشخص نیست که عملکرد دقیق هر سنسور به چه صورت خواهد بود. با این وجود سنسوری که در بالای بالا قرار گرفته است، احتمالاً تله فوتو خواهد بود. به همین ترتیب یکی از سه سنسور پایین تر زاویه عریض خواهد بود. با این حال در مورد سه سنسور باقی مانده انتظار میرود که از نوع استاندار باشند و که کمک ترفندهای نرم افزاری تصاویری با کیفیت تر ثبت خواهند کرد. در گوشه بالایی سمت چپ فلش LED با دو رنگ قرار گرفته، در حالیکه در سمت دیگر یک حلقه برای متقارن سازی طراحی در نظر گرفته شده است.

منبع این خبر با وجود اینکه تصاویر واقعی به نظر میرسد، اعلام کرده که ممکن است فتوشاپ باشد. البته او گفته به زودی یک نمونه واقعی از گوشی را دریافت خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که پرچمدار آینده نوکیا چه زمانی به صورت رسمی معرفی خواهد شد. با این حال انتظار میرود که در پایان اکتبر نوکیا 9 به صورت رسمی معرفی شود.