شیائومی به دنبال فعالیت در زمینه هوش مصنوعی خودرو
1 min read

شیائومی به دنبال فعالیت در زمینه هوش مصنوعی خودرو

شرکت شیائومی را می توان یکی از کمپانی های بزرگ تولیدکننده اسمارتفون دانست. کمپانی که هر سال نسل جدیدی از اسمارتفون ها و دیگر دستگاه های هوشمند خود را معرفی و عرضه می کند. در حالی که حضور این شرکت به زمینه های دیجیتالی مختلف کشانده شده، حال به نظر می رسد این برند چینی می خواهد در زمینه هوش مصنوعی خودرو به فعالیت بپردازد.

شاید در آینده نزدیک این شرکت اتومبیل خودرانی را رونمایی کند و پیشرفت شیائومی در نوع خود بی نظیر است. مدت زمان طولانی از آغاز فعالیت این شرکت نمی گذرد و تاکنون تولید ساعت های هوشمند، دستبند های تناسب اندام، لوازم خانگی، دوچرخه را به انجام رسانده است.

حتی اخیرا دستیار هوشمند مجازی Xiao IA نیز توسط این کمپانی معرفی شد تا دست کمی از دیگر برندها چون سامسونگ، هوآوی، اپل و برخی دیگر نداشته باشد. حضور شیائومی در صنعت خودروسازی بخصوص در بخش هوش مصنوعی می تواند جالب توجه باشد و گام بزرگ این کمپانی چینی به شمار رود.

شرکت های چینی در نظر دارند گام های بزرگی در فناوری بردارند و شیائومی نیز یکی از آنها محسوب می شود. دستیار هوشمند مجازی Xiao IA شیائومی اگرچه تنها در چین دردسترس است اما با تیمی 1000 نفره می خواهد آن را در بازارهای دیگری ارائه دهد.

به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می دهد این برند فعال تکنولوژی چین در همکاری با خودروساز بزرگ چین یعنی کمپانی فاو یا FAW روی هوش مصنوعی برای خودروها مشغول کارند. با توافقی که بین دو کمپانی صورت گرفته، شیائومی به ایجاد سیستم هوشمندی می پردازد تا به حفظ حریم خصوصی بین کاربر و ماشین بپردازد. البته مشخص نیست نخستین اتومبیل مشترک دو شرکت فاو و شیائومی چه زمانی راه اندازی می شود و بعید به نظر می رسد در آینده نزدیک شاهد باشیم.