CPUهای بدون iGPU از اینتل با طعم قدرت بیشتر
1 min read

CPUهای بدون iGPU از اینتل با طعم قدرت بیشتر

چندی پیش در طی یک مطالب اختصاصی، به این مسئله پرداختیم که چرا اینتل حتی به قیمت از دست دادن بخشی از پرفورمنس CPUهای خود، همچنان از گرافیک داخلی (iGPU) استفاده می کند؟ AMD به عنوان رقیب اصلی این شرکت در بخش پردازشگرها، تنها در APUهای خود از این ویژگی استفاده کرده و حالا ظاهرا زمان آن رسیده است تا اینتل دست کم در برخی از محصولات خود، با حذف پردازشگر گرافیک داخلی، توانایی CPUها را افزایش دهد.

امشب، شب لو رفتن اطلاعات است…پس از چیپست X570 و کارت گرافیک TITAN RTX، اینک نوبت به پردازنده های آتی اینتل است. اسلاید هایی که به تازگی و احتمالا به طور مخفیانه منتشر شده است، نشان می دهند که اینتل در پی معرفی CPUهایی با حذف iGPU به منظور افزایش عملکرد است؛ کاری که به عقیده بنده شاید باید سالها پیش انجام می داد!

پسوند F در این محصولات، نشان دهنده عدم استفاده از گرافیکی داخلی است؛ پرچمدارانی نظیر Core i9 9900 KF، فاقد گرافیک داخلی بوده و تمام سطح ide به بخش پردازش CPU اختصاص یافته است. دیگر مدل های این خانواده را می توانید با اسامی i7-9700KF, i5-9600KF, i5-9400F, i3-9350KF و i3-8100F بیابید.

افزون بر خبر ویژه عرضه این CPUها، دیگر اطلاعات این منابع خبری نشان می دهد که اینتل به سوی تولید یک چیپست جدید با نام B365 در حال حرکت است. این چیپست با لیتوگرافی 22 نانومتری تولید شده و ظاهرا به دلیل فشار بر خطوط تولید 14 نانومتری های این شرکت چنین تصمیمی اتخاذ شده است.