نیسان لیف نیز مسابقه ای شد

شرکت نیسان به تازگی از مدل مسابقه ای جدیدی لیف Nismo RC رونمایی کرد. خودرویی تمام الکتریکی که برای مسابقات فرمول E در نظر گرفته شده و طراحی آن نیز اسپرت و مناسب پیست است.

کمپانی ژاپنی این مدل را برای جاده ها و خیابان های معمولی در نظر نگرفته بلکه برای پیست است. پیست هایی که در آن به انجام مسابقات هیجان انگیزی پرداخته شده و لیف Nismo RC نیز یکی از خودروهای رقابت ها خواهد بود.

شرکت نیسان لیف Nismo RC را در کنار جدیدترین نسل مدل مسابقه ای خود رونمایی کرده و یک اتومبیل برجسته است. خودرو طی رویدادی در توکیو رونمایی شد و در 2 دسامبر طی فستیوال Nismo در پیست Fuji به نمایش درخواهد آمد.

این اتومبیل الکتریکی به پیشرانه 322 اسب بخاری مجهز است و نسل قبلی آن در سال 2011 رونمایی شد که مدل جدید دو برابر قدرت بیشتری نسبت به مدل پیشین دارد. به گفته نیسان نیسمو آرسی لیف می تواند در کمتر از 3.4 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت برسد.

Daniele Schillaci یکی از مدیران نیسان اظهار داشت که لیف Nismo RC نشان اهداف کمپانی برای توسعه خودروهای برقی است. مدلی که به عنوان یک اتومبیل الکتریکی پا فراتر گذاشته و در پیست های مسابقه به حرکت درمی آید. بنابراین بسیار هیجان انگیز است که مدلی از نام تجاری لیف را در پیست های مسابقه با عملکرد هیجان انگیز مشاهده کنیم.

وزن لیف آر سی تنها 1200 کیلوگرم است و مدل فیبرکربنی سبک وزن تر بزودی به اتمام می رسد تا جانشین این خودرو سنگین وزن تر گردد. به گفته نیسان لیف Nismo RC به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده و گشتاور را سریعتر به چرخ ها منتقل می کند. درباره باتری گفته شده این خودرو از باتری لیتیوم یونی با ظرفیت بالا نسل سوم لیف بهره می برد.

از ویژگی های ظاهری نیز باید به چراغ های جلو LED، کاپوت کشیده، اسپیولر قابل تنظیم، دامنه قرمز رنگ، چراغ های عقب LED و چندی دیگر اشاره کرد. نیسان تنها 6 دستگاه از این مدل را به تولید رسانده و عرضه می کند.