قیمت جهانی کارت گرافیک ها رو به اوفول است…
1 min read

قیمت جهانی کارت گرافیک ها رو به اوفول است…

در پی کاهش ارزش بیت کوین، محدودیت های وضع شده در برخی کشورها برای پول دیجیتالی و در نظر گرفتن توجیه اقتصادی عملیات های ماینینگ، باعث شده است تا تقاضا در کارت گرافیک ها کاهش یابد. این کاهش تقاضا، بیش از هر چیز به سراغ کارت گرافیک های AMD رفته و باعث رسیدن آنها به قیمت واقعی رفته است.

تراشه های اصلی در گونه های Crypto GPU، با کاهش تقاضای چشمگیر روبرو شده و ژست نمادین برای وضعیت بازار در آنها بهم ریخته است. به عنوان مثال می توان به کارت گرافیک Gigabyte AORUS RX 580 اشاره کرد که به طور ناگهانی، با کاهش قیمت 20 دلاری به قیمت رسمی 209 دلار برای بازار آمریکا رسیده است. تراشه RX580 یکی از پر استفاده ترین کارت گرافیک های ماینینگ بوده که در بخش گیمینگ نیز می تواند بازی های شما را با دقت های 1080p با حداکثر تنظیمات و 1440p با تنظیمات میانی، اجرا نماید.

چندی پیش خبر بازگشت 300 هزار تراشه گرافیکی به انویدیا نیز حاکی از آن بود که تب و تاب ماینینگ فروکش می کند. در خلال سالهای 2016 تا کنون، افزایش ارزش بیت کوین و هجوم ماینرها باعث شده تا قیمت کارت گرافیک ها به طور چشمگیری افزایش یابد. اما ظاهرا شاهد رسیدن این محصولات به قیمت منطقی هستیم. هر چند که در ایران به دلیل افزایش نرخ انواع ارز و کاهش ارزش ریال، همچنان شاهد سختی خرید برای کاربران ایرانی هستیم.