اورکلاک خودکار MSI در پردازنده AMD Athlon 200GE خیره کننده است!

در شهریور ماه سال جاری، شرکت AMD پردازنده ای با نام AMD Athlon 200GE را به طور رسمی معرفی و راهی بازار های جهانی نمود؛

((این CPU دارای 2 هسته و 4 رشته پردازشی است؛ حداکثر فرکانس آن به 3.2 گیگاهرتز می رسد. اما در بخش گرافیکی، به هیچ وجه انتظار چندانی از Athlon 200GE نداشته باشید؛ این محصول تنها 3 هسته Vega را در خود حمل کرده و این تعداد برای اجرای دسکتاپ، نمایش فیلم، نمایش 2D و… مناسب است. هر هسته دارای 512 کیلوبایت کش L2 و در مجموع 4 مگابایت کش L3 در این مدل به خدمت گرفته شده است.

این پردازنده تنها از مسیر PCI-Express 3.0 x4 پشتیبانی کرده که این مسئله یک نقطه ضعف برای آن به حساب می آید چرا که مجبور خواهید بود تا از کارت گرافیک های میانی و سطح بالا صرف نظر کنید. پردازنده Athlon 200GE به میزان 19 درصد سریعتر از Intel Pentium G4560 خواهد بود. این محصول از 18 سپتامبر در بازارهای جهانی خواهد بود. این محصول را تنها برای کاربردهای روزمره، وب گردی، اداری و مواردی مشابه می توانید مورد استفاده قرار دهید. البته اجرای بسیاری از برنامه ها نیز توسط آن امکان پذیر است.))

حال به طور کاملا اتفاقی، روشن شده است که مادربردهای MSI که میزبان این پردازنده هستند، پس از بروزرسانی AGESA 1.0.0.6، میزان فرکانس استاندارد این محصول را از 3.2 گیگاهرتز، به 3.9 گیگاهرتز اورکلاک کرده و افزایش می دهند! این در حالی است که ولتاژ هسته نیز تا 1.4 ولت بالا رفته و مادربرد نیز تماما شرایط استیبل آن را فراهم می سازد. در نتیجه این اورکلاک، پرفورمنس این پردازنده به طور چشمگیری، در حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده است!

هر چند که ظاهرا این مسئله یک اشتباه در بایوس به حساب آمده و احتمالا AMD آن را بدون پاسخ نخواهد گذاشت، اما این فرصت مناسبی است تا کاربران با خرید Athlon 200GE با قیمت 55 دلار، و خرید یک مادربرد MSI با همان بایوس و حفظ آن، از پرفرومنس بالا لذت ببرند. تا کنون خبری از بایوس تصحیح شده از MSI بدست نرسیده پس همین حالا هم می توانید دست به کار شوید.