PUBG Mobile جایزه بهترین بازی سال 2018 گوگل پلی را از آن خود کرد
1 min read

PUBG Mobile جایزه بهترین بازی سال 2018 گوگل پلی را از آن خود کرد

گوگل مناسبت‌های متفاوتی برای سنجش برنامه‌های اندرویدی در فروشگاه Play Store دارد. اما برای اولین بار در تاریخ غول جستجوی جهان به کاربران اجازه داده است که در پایان سال برنامه‌های مورد علاقه خود در دسته‌های گوناگون را انتخاب کنند. پیش‌تر دیده بودیم که این رأی گیری در 3 دسته‌بندی تحت عنوان "محبوب‌ترین برنامه‌های سال 2018"، "محبوب‌ترین بازی‌های سال 2018" و "محبوب‌ترین فیلم‌های سال 2018" صورت می‌گیرد.

حالا نتایج این رأی‌گیری مشخص شده است. جای تعجب نیست که PUBG Mobile عنوان بهترین بازی سال 2018 از نگاه هواداران را به خود اختصاص داده است. تنست توسعه دهند و منتشرکننده بازی پابجی موبایل موفقیت چشمگیری را در میان بازی‌های سبک بتل رویال و به‌طورکلی تمام بازی‌ها بدست آورد. البته همانطور که در جریان هستید، رقیب اصلی این بازی، یعنی Fortnite در رأی گیری گوگل پلی حضور ندارد. اپیک گیمز، کمپانی سازنده این بازی بدلیل هزینه‌هایی که باید به گوگل پرداخت می‌کرد، از عرضه فورتنایت در فروشگاه گوگل پلی خودداری کرد. این موضوع باعث که دست بالاتر در پلت‌فرم اندروید در اختیار پابجی قرار بگیرد. PlayerUnknown’s Battlegrounds یا همان پابجی به شایستگی برای دومین بار برنده این جایزه شد. چرا که این بازی بیش از 100 میلیون بار در پلی استور دانلود شده است و از 5 ستاره، 4.5 ستاره را با رأی بیش از 8 میلیون کاربر کسب کرده است.

در میان بهترین برنامه‌های سال 2018 با حضور برنامه‌هایی مانند Tinder، ردیت، Uber Eats، Pandora Music و.. رقابت سخت بود، با این حال برنامه‌ای از خود گوگل، یعنی سرویس YouTube TV عنوان برتر از دیدگاه کاربران را کسب کرد. این در حالی بود که انتظار می‎‌رفت برنامه ردیت که در طول این سال‌ها میزان دانلود بالایی دارد و امتیاز خوبی را از دید کاربران کسب کرده است، عنوان بهترین برنامه 2018 را به خود اختصاص دهد.

امسال برنامه‌ای که به انتخاب گوگل بهترین بوده، اپلیکیشن کمتر شناخته شده‌ای برای آموزش زبان است که Drops نام دارد و از دید کاربران 4.7 ستاره از 5 ستاره را کسب کرده است. 5 فیلم و مجموعه تلویزیونی که به عنوان برترین‌ها انتخاب شده‌اند، انتظار نمی‌رود که کسی را سورپرایز کنند. این لیست شامل فیلم‌های Black Panther، Avengers: Infinity War و Deadpool 2 و سریال‌های The Big Bang Theory و The Walking Dead و The Flash است. البته لیست برندگان اعلام شده مربوط به آمریکا است و بسته به مناطق جغرافیایی این لیست احتمالاً کمی متفاوت باشد.