قدرتمند ترین کارت گرافیک دسکتاپ جهان معرفی شد: TITAN RTX
1 min read

قدرتمند ترین کارت گرافیک دسکتاپ جهان معرفی شد: TITAN RTX

کمی پس از نشت کارت گرافیک NVIDIA TITAN RTX در فضای مجازی، انویدیا به طور رسمی این محصول را به عنوان هوشمند و سریع ترین کارت گرافیک غیر شتابی جهان معرفی کرد. کارت گرافیک TITAN RTX یکی از ویژه ترین محصولات این شرکت است که از سوی رقیب خود کاملا بدون رقیب بوده اما برای خرید آن که شامل اهداف غیر گیمینگ می گردد، باید جیبی پر پول داشته باشید!

کارت گرافیک NVIDIA TITAN RTX قدرتمندترین GPU دسکتاپ جهان، دارای قدرت خارق العاده 130 ترافلاپ در پردازش های "یادگیری عمیق" و 11 GigaRays در پردازش های Ray-tracing است. Jensen Huang مدیر عامل انویدیا، در حین معرفی این محصول گفت: معماری Turing به دلیل استفاده از 3 گونه متفاوت هسته و پردازش های خاص، بزرگترین دستاورد انویدیا در 10 سال گذشته است.

TITAN RTX یک ترکیب بی نظیر از AI، پردازش های بلادرنگ، یادگیری عمیق، رندرینگ، تولید محتوا، 3D و … است. این کارت گرافیک دارای 576 هسته Turing Tensor است. با تکیه بر 24 گیگابایت حافظه GDDR6، پهنای باند آن به 672 گیگابایت در ثانیه رسیده و 72 هسته Turing RT نیز آن را همراه می کنند. کارت گرافیک NVIDIA TITAN RTX دارای NVIDIA NVLink است که می تواند چه در پردازش GPU و چه در VRAM، بین 2 کارت گرافیک ارتباط مشترک ایجاد کرده و این ارتباط با پهنای باند 100 گیگابایت در ثانیه صورت می گیرد.

کارت گرافیک TITAN RTX حتی برای ادیت ویدویو هایی با دقت 8K و فرکانس بالا نیز به خوبی بهینه شده است. در نهایت به سراغ برچسب قیمت TITAN RTX می رویم؛ انویدیا قیمت 2499 دلار راهی بازارهای جهانی خواهد کرد.