خلافکاران اینترنت تاریک هم فروش مواد مخدر را ممنوع کردند
1 min read

خلافکاران اینترنت تاریک هم فروش مواد مخدر را ممنوع کردند

سازمان ملی جنایی بریتانیا اعلام کرد که چندین تامین کننده مواد مخدر در دارک وب تصمیم گرفتند تا داوطلبانه از فروش ماده مخدر مرگبار فنتانيل، یک ماده مخدر صنعتی، به دلیل خطرات بالا آن دست بکشند. از آن جایی که این ماده باعث مرگ و میر می شود، سوداگران مواد مخدر تصمیم گرفتند که آن ها را از روی وبسایت های دارک خود بردارند زیرا این امر باعث توجه بیشتر پلیس به آن ها می شود.

وینس اوبراین از سازمان ملی جنایی بریتانیا، NCA، در این باره این گونه توضیح می دهد:

"اگر آن ها دست به فروش یک جنس ریسک بالا بزنند این امر ریسک را برای خود آن ها نیز افزایش می دهد. بازارهایی وجود دارند که سلاح و مواد منفجره را در لیست فروش خود قرار نمی دهند، این ها همان بازار هایی هستند که پذیرای فنتانيل نیستند. مسلما اولویت نهاد های قانونی در مقایسه با مواد مخدر درجه 3، مبارزه با سلاح، مواد منفجره و فنتانيل خواهد بود و به نظر می رسد که دلیل اصلی این سوداگران برای این کار همین مسئله بوده است. همچنین مشتریان مواد مخدری در دارک وب نیز حضور دارند که می گویند فروش فنتانيل کار درستی نیست زیرا موجب خطرات جانی می شود."

با اینکه بسیاری از فروشگاه ها فنتانيل را از لیست محصولات خود خارج کرده اند اما به دلیل ماهیت دارک وب هنوز شانس این وجود دارد که این ماده مخدر در سایر فروشگاه ها موجود باشد. بر اساس گزارش منتشر شده توسطNCA، اکثریت فنتانيل فروخته شده به صورت آنلاین به منابعی در چین برمی گردد و بریتانیا بعد از همکاری های نزدیک با نهاد های قانونی سراسر دنیا موفق به دستگیری چندین نفر از این فروشنده ها شده است. اوایل امسال، کایل ایناس از شهر نیوپورت ولز به دلیل فروش این ماده مخدر مرگبار به 8 سال زندان محکوم شد. از 160 مشتری وی که پلیس موفق به شناسایی آنها شد، 4 نفر مرده بودند اما این مسئله کاملا اثبات نشد که دلیل مرگ این افراد حتما بسته ارسالی توسط ایناس بوده است. برای کسانی که از دارک وب به عنوان یک محافظ برای ناشناس باقی ماندن استفاده می کنند این خبر به عنوان یک هشدار به حساب می آید که حتی در پشت چندین لایه امنیتی، نهاد های قانونی قادر به شناسایی شما هستند.