سامسونگ یک بار دیگر از عکس دوربین DSLR برای تبلیغ دوربین گوشی استفاده کرد
1 min read

سامسونگ یک بار دیگر از عکس دوربین DSLR برای تبلیغ دوربین گوشی استفاده کرد

حالا دیگر می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تقریباً هیچ سازنده گوشی هوشمندی، برای تبلیغ دوربین گوشی‌های خود از عکس واقعی‌ای که توسط دوربین آن گرفته شده، استفاده نمی‌کند. آیا این یک روش تبلیغ اشتباه است؟ زمانیکه هیچ با سکوت ادعا می‌شود که این تصاویر با دوربین گوشی گرفته شده، بله کاملاً اشتباه است.

این بار نوبت سامسونگ بود در تبلیغات خود صادقانه با کاربران برخورد نکند. در بخشی از صفحه معرفی گوشی Galaxy A8 Star در هنگ کنک در خصوص Live Focus و اینکه کاربران چگونه می‌توانند به صورت دستی فوکس را تنظیم کرده و حالت بوکه را برای تار کردن بقیه نقاط تصویر استفاده کنند، توضیح داده شده است. تنها چیزی که در اینجای کار می‌لنگد تصویری است که با گوشی مربوطه گرفته نشده است.

این موضوع عجیب است. چرا که اتفاق مشابهی چندی پیش رخ داده بود و سامسونگ برزیل زمانیکه کمپینی برای تبلیغ دوربین گوشی Galaxy A8 آغاز کرد، عکس‌هایی را به اشتراک گذاشت که با این گوشی گرفته نشده بود. پس از آنکه در توئیتر معلوم شد که عکس‌ها با دوربین DSLR گرفته شده سامسونگ برزیل در نهایت آن توئیت‌ها را حذف کرد. عکسی هم که سامسونگ هنگ کنگ حالا برای تبلیغ لایو فوکس از آن استفاده کرده توسط Dunja Djudjic گرفته شده است. این عکاس زمانی متوجه ماجرا شد که دید عکس او در Getty از طریق EyeEm به فروش می‌رسد و پس از آن با جستجو دریافت که موضوع از چه قرار است. اولین واکنش او به "حالت پرتره جعلی" این عکس، خنده بود نه به خاطر اینکه سامسونگ چنین اشتباهی کرده، بلکه به دلیل فتوشاپ و تغییراتی که در اصل عکس صورت گرفته است.

تصویر اصلی

تصویر تبلیغاتی سامسونگ در حالت پرتره

تصویر تبلیغاتی سامسونگ در حالت عادی

در بهترین حالت سامسونگ این عکس را به صورت قانونی خریداری کرده است، اما چه دلیلی برای استفاده از آن در تبلیغات خود داشته، آن هم زمانی که عکس گوشی مورد نظر گرفته نشده، مشخص نیست. اما این موضوع چندان جدید نیست و سامسونگ هم اولین بار نیست که از این شگرد استفاده کرده است. البته قبل از آنها، هواوی هم از عکس دوربین DSLR برای تبلیغ گوشی Nova 3i استفاده کرده بود و این موضوع توسط عکسی بازیگر تبلیغ در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته بود لو رفت.