ویدئو معرفی نوکیا 8.1 تنها یک روز پیش از رونمایی رسمی
1 min read

ویدئو معرفی نوکیا 8.1 تنها یک روز پیش از رونمایی رسمی

HMD Global در ماه اکتبر از آخرین گوشی هوشند خود Nokia X7 در چین رونمایی کرد. حالا طبق اعلام قبلی این شرکت فردا و در طی مراسمی در دوبی نوکیا 8.1 به صورت رسمی معرفی خواهد شد. در فاصله کمتر از 24 ساعت مانده به این مراسم، ویدئوی معرفی رسمی این گوشی لو رفت و در رسانه‌ها منتشر شده است.

این کلیپ 30 ثانیه‌ای چیز بسیار خاصی از نوکیا 8.1 را نشان نمی‌دهد، اما خوب نمی‌توان منکر آن شد که به چند ویژگی کلیدی آن اشاره شده است. به عنوان مثال دوربین عقب این گوشی از لرزشگیر تصویر اپتیکال پشتیبانی می‌کند و از برند زایس می‌باشد. علاوه‌براین گفته می‌شود که در شرایط محیطی کم نور نیز عکس‌های با کیفیت عالی خواهد گرفت. در رابطه با دوربین سلفی هم این تیزر به عکس‌های پرتره با مشخصاتی مبنی بر هوش مصنوعی اشاره می‌کند و از مشخصات دیگر دوربین که به آن اشاره شد حالت بوکه برای تار کردن تصویر پس‌زمینه می‌باشد.

صفحه‌نمایش “Pure Display” نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی این گوشی به حساب می‌آید که از محتوای HDR10 نیز پشتیبانی خواهد کرد. در انتهای ویدئو هم مشاهده می‌کنید که نوکیا 8.1 قرار است در 3 رنگ در بازار عرضه شود؛ نقره‌ای، آبی و مسی-بنفش که می‌توانید تصاویر آنها را در پایین مشاهده بفرمایید.

هفته گذشته تصاویر تبلیغاتی زیادی از نوکیا 8.1 منتشر شد که چند ویژگی کلیدی آن را تأیید کرد. اگر این اخبار درست باشد گوشی آینده HMD دارای چیپ‌ست اسنپدراگون 710 کوالکام خواهد بود. این تراشه با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی همراه می‌شود که البته نسخه 6+128 گیگابایتی آن نیز موجود خواهد بود. نوکیا 8.1 با سیستم عامل اندروید 9 پای (البته نسخه Android One) و با یک باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی در درون جعبه عرضه خواهد شد. البته این اخبار توسط HMD تأیید نشده‌اند. بنابراین ما روز آینده با اخبار تکمیلی و رسمی در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.