اولین شاسی بلند تمام الکتریکی مرسدس بنز معرفی شد

شرکت مرسدس بنز به تازگی برای نخستین بار از اولین شاسی بلند الکتریکی خود رونمایی کرد. مدلی که باید آن را در نوع خود قابل توجه دانست و اولین اتومبیل برند EQ شرکت مرسدس به شمار می رود. این شرکت آلمانی برای اولین شاسی بلند تمام الکتریکی خود نام EQC را انتخاب کرده و کاملا هوشمندانه است. مرسدس محصول جدید را طی رویدادی در سوئد رونمایی کرده و به طور فنی نام EQC 400 4MATIC می باشد.

دو سال قبل مرسدس بنز کانسپت شاسی بلند الکتریکی EQ را رونمایی کرد و حال نوبت به نسخه تولیدی رسید. به گفته آلمانی ها EQC در سال 2020 وارد بازار ایالات متحده خواهد شد و اشاره ای به قیمت آن نکردند. تولید نیز از سال 2019 در آلمان آغاز می شود و احتمالا به آلاباما ایالات متحده و چین نیز گسترش پیدا می کند. مرسدس اعلام کرده EQC 400 4MATIC با یک بار شارژ مسافت 400 کیلومتری را به حرکت در می آید و با فناوری شارژ سریع در 40 دقیقه به شارژ 80 درصدی می رسد.

با پیشرانه تمام الکتریکی 402 اسب بخاری EQC 400 4MATIC می تواند در کمتر از 4.9 ثانیه به 100 کیلومتر بر ثانیه برسد. سقف سرعت این شاسی بلند کاملا الکتریکی بیش از 180 کیلومتر بر ساعت است و با توجه وزن بالا چنین چیزی عجیب نیست.

مرسدس از دو موتور الکتریکی بهره گرفته تا بتواند قدرت EQC 400 4MATIC را به 402 اسب بخار برساند. با سیستم سرگرمی MBUX که در نمایشگر لمسی 10.5 اینچی قرار گرفته می توان تجربه کاربری هوشمندانه ای داشت. مرسدس وعده داده این محصول جدید نیاز افراد را برای برخورداری از شاسی بلند کاملا الکتریکی برطرف خواهد ساخت و در کنار آن قدرت بالایی در عملکرد حرکتی نیز دارد. با رینگ های 19 اینچی و طراحی برگرفته از سایر مدل ها، EQC شاسی بلند تمام عیار آلمانیست.