تامبلر متحوای بزرگسال خود را در طی دو هفته آینده حذف خواهد کرد
1 min read

تامبلر متحوای بزرگسال خود را در طی دو هفته آینده حذف خواهد کرد

شبکه اجتماعی و سایت میکروبلاگینگ تامبلر (Tumblr) که متعلق به کمپانی Oath ورایزن است، روز گذشته اعلام کرد که دیگر اجازه انتشار محتوای بزرگسال (برای رده سنی بالا 18 سال) را به کاربران سایت و اپلیکیشن نخواهد داد. این تصمیم قرار است که از تاریخ 17 دسامبر (26 آذرماه)، یعنی دو هفته دیگر اجرا شود. اگر از این تاریخ به بعد شما محتوای بزرگسال را در سایت مشاهده کردید، کافیست بر روی گزینه هواپیمای کوچکی که در پایین هر پست وجود دارد کلیک کنید و گزینه Report را انتخاب کنید.

تاملبر به طور کامل توضیح داده است که هر گونه محتوایی چه عکس چه فیلم که روابط جنسی و برهنگی اشخاص را نشان دهد، غیرمجاز است. کاربرانی که تا امروز محتوای اینچنینی در تامبلر به اشتراک گذاشته باشند، از این به بعد تنها خودشان قادر به مشاهده آنها خواهند بود. در نسخه وب یا از نسخه 12.2 به بعد اپلیکیشن اندروید، گزینه‌اای برای هر پست ظاهر می‌شود که با انتخاب آن برچسب محتوای بزرگسال به آن اضافه می‌شود. اخیراً انتقادات گسترده‌ای به برنامه تامبلر و محتوای آن که مناسب تمامی اقشار نیست، وارد شده بود. حتی ماه گذشته اپل این برنامه را از اپ استور خود حذف کرد. اگرچه در همان زمان مشخص نشد که آیا این تصمیم اپل بوده و یا تامبلر خودش برنامه را از اپ استور برداشته، بعدها اعلام شد که به دلیل مشاهده محتوای پرنوگرافی کودکان، اپل این برنامه را حذف کرده است. اتفاقی که پیش از این برای تلگرام هم افتاده بود. به همین دلیل تاملبر نسبت به محتوای اینچنینی حساس‌تر شده و قصد دارد که به طور ریشه آن را از شبکه اجتماعی خود بخشکاند.

پلتفرم میکروبلاگینگ تامبر در فوریه سال 2007 راه‌اندازی شد. اشتراک‌گذاری در این شبکه با محتوای گوناگونی مانند عکس، ویدئو، فایل متنی به صورت وبلاگ است و کاربران می‌توانند وبلاگ‌های مورد علاقه خود را دانلود کنند. تامبلر در سال 2013 توسط یاهو خریداری شد و از آنجاییکه بعد از آن خود یاهو به مالکیت ورایزن درآمد، تامبلر در حال حاضر زیرمجموعه‌ای از ورایزن به حساب می‌آید.