مایکروسافت، مرورگری با موتور Chrome را جایگزین مرورگر Edge خواهد کرد
1 min read

مایکروسافت، مرورگری با موتور Chrome را جایگزین مرورگر Edge خواهد کرد

بر اساس گزارش های منتشر شده، مایکروسافت قصد دارد تا به زودی مرورگری بر پایه ی کرومیوم را برای ویندوز 10 ارائه کند و این تصمیم باعث می شود که مرورگر پیش فرض Edge به کلی کنار رود. مایکروسافت سه سال قبل مرورگری منحصر به فرد را برای ویندوز 10 معرفی و ارائه کرد. در واقع مرورگر Edge جایگزین مرورگر Internet Explorer است و از طراحی مدرن و عملکرد بهتری برخوردار بود. البته این مرورگر Edge نتوانست در رقابت با مرورگر کروم و فایرفاکس موفق باشد در نتیجه مایکروسافت تصمیمات جدیدی در راستای مرورگر پیش فرض خود گرفت.

ظاهرا مایکروسافت در مقابل مرورگر های دیگر تسلیم شده و قصد دارد تا مرورگر ویندوز را به مرورگری مبتنی بر کرومیوم تغییر دهد. در نتیجه به زودی شاهد تغییر مرورگر پیشفرض ویندوز 10 خواهیم بود. مایکروسافت برنامه های دقیق خود را به زودی اعلام خواهد کرد و سعی دارد تا بخش مرور در وب را بهبود ببخشد. لازم به ذکر است که استفاده از موتور کرومیوم تجربه ای مشابه مرورگر کروم را در اختیارتان قرار خواهد داد در نتیجه مشکلات مرورگر Edge مجددا تکرار نخواهد شد.

مایکروسافت اعلام کرده که تا 6 ماه اول سال 2019 این مرورگر جدید ویندوز ارائه خواهد شد و هم اکنون در حال توسعه است. در نتیجه در بروزرسانی های بعدی ویندوز شاهد مرورگر جدیدی از این کمپانی خواهیم بود که قطعا عملکرد و کارایی بیشتری نسبت به مرورگر Edge خواهد داشت.