لنوو فردا و پیش از سامسونگ و هوآوی گوشی خود با حفره‌ای در نمایشگر را معرفی خواهد کرد

در حالیکه رقابت شدیدی بین سامسونگ و هوآوی برای معرفی اولین گوشی هوشمند با نمایشگر دارای حفره در حال انجام بود و در نهایت معلوم شد که سامسونگ یک هفته زودتر از هواوی از محصول جدید خود رونمایی خواهد کرد، به نظر می‌رسد که باز هم کره‌ای‌ها اولین شرکتی نیستند که این فناوری را به جهانیان عرضه می‌کنند.

لنوو تصویری از گوشی Z5s در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرده و اعلام کرده است که روز 6 دسامبر (15 آذر) از این گوشی رونمایی خواهد کرد. این تصویر به غیر از تاریخ معرفی اطلاعات دیگری منتشر نکرده است. اما حالا واضح است که لنوو Z5s اولین گوشی هوشمند جهان با سوراخی برروی نمایشگر برای دوربین سلفی خواهد بود. البته این موضوع هنوز توسط لنوو تأیید نشده است، اما در ویدئوی که از این گوشی منتشر شده، مشخص است که دوربین سلفی آن در سوراخی در صفحه نمایش قرار گرفته است. این حفره درست در بالای گوشی و در قسمت وسط آن واقع شده است. در حالیکه سامسونگ و هوآوی هر دو در سمت چپ قسمت بالایی گوشی دوربین سلفی را قرار داده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود که Lenovo Z5s دارای یک صفحه نمایش 6.3 اینچی با رزولوشن FHD+ باشد. چیپ‌ست تعبیه شده در آن اسنپدراگون 636 خواهد بود که با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی همراه می‌شود. دوربین اصلی این گوشی در قاب پشت، سه گانه خواهد بود و ظرفیت باتری آن 3210 میلی‌آمپرساعت است. رابط کاربری آن ZUI خواهد بود که بر روی اندروید 8.1 پیاده می‌شود. از آنجاییکه Z5s گواهینامه خود را دریافت کرده است، به زودی در بازار به فروش خواهد رسید.

همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد، به غیر از لنوو، سامسونگ و هوآوی نیز مشغول ساخت گوشی مشابهی هستند.. در واقع سامسونگ قصد دارد Galaxy A8s را با صفحه نمایشInfinity-O در تاریخ 10 دسامبر (19 آذر) در چین معرفی کند. در طرف مقابل، هوآوی هم در 17 دسامبر (26 آذر) از گوشی Nova 4 رونمایی خواهد کرد. در شرایطی که تصور می‌شد هواوی قافیه را به سامسونگ باخته است، معلوم شد که در این بازی سامسونگ هم بازنده‌ای بیش نبوده و برنده واقعی لنوو است که قصد دارد فردا از گوشی هوشمند خود با نمایشگر جدید رونمایی کند. اما با این حال، برای کاربران معیارهای مهمتری از سوراخ نمایشگر برای انتخاب گوشی وجود دارد و باید دید که کدامیک از این سه کمپانی می‌توان محصول جذاب‌تری را برای کاربران ارائه کند. پیش‌بینی شما چیست؟