فروش مانیتورهای گیمینگ جالب توجه است!
1 min read

فروش مانیتورهای گیمینگ جالب توجه است!

موسسه تحقیقاتی TrendForce که در زمینه حافظه های رم و نیمه هادی گزارش های جنجالی بسیاری را منتشر کرده بود، اینک به سراغ مانیتورهای مخصوص بازی یا همان نمایشگرهای گیمینگ رفته و نتایج آنالیز خود از بازار جهانی این محصولات را منتشر کرده است.

به گفته TrendForce، فروش مانیتورهای گیمینگ در سال 2018 به 2 برابر افزایش یافته است؛ این در حالی است که فروش مانیتورهای منحنی (Curved) نیز تا 50 درصد رشد را نشان می دهد. مانیتورهای مخصوص بازی با نرخ بروزرسانی بالاتر، زمان پاسخ دهی کمتر، برخی ویژگی های خاص مخصوص بازی، ظاهر گیمینگ و مواردی از این دست، از مانیتورهای معمول تمیز داده می شوند.

به گفته TrendForce و البته گزارش های رسمی ایسوس، کمپانی تایوانی ASUS رتبه نخست فروش مانیتورهای گیمینگ جهان را در اختیار دارد. پس از آن Acer، AOC و Philips در رتبه های بعدی قرار دارند. ایسر نیز به دلیل معرفی مانیتورهای حرفه ای با قیمت های رقابتی، به شدت مورد توجه خریداران قرار دارد. سامسونگ بزرگترین سازنده مانیتورهای منحنی در جهان است که به همین علت نام آن در رتبه چهارم قرار گرفته است.

این شرکت مدتی است که به سراغ تولید مانیتورهای حرفه ای و مخصوص بازی رفته است که با پنل های پیشرفته QLED و نقاط کوانتومی به تولید رسیده که از نسبت تصاویر خاص و فوق عریض بهره می برند. پیشبینی می گردد که رشد چشمگیر مانیتورهای مخصوص بازی و منحنی به همین شکل در سال 2019 نیز ادامه یابد. آیا شما نیز از یک مانیتور منحنی یا مخصوص بازی استفاده می کنید؟