نوکیا 8.1 سرانجام رسماً معرفی شد
1 min read

نوکیا 8.1 سرانجام رسماً معرفی شد

HMD همانطور که از مدت‌ها قبل وعده داده بود، امروز در مراسمی در شهر دوبی، امارات متحده از گوشی جدید خود و جانشین نوکیا 7 پلاس، با نام نوکیا 8.1 رونمایی کرد. اما نکته نه چندان جالب کار اینجاست که این یک دستگاه جدید نیست. این گوشی همان Nokia X7 است که برای بازارهای غربی عرضه خواهد شد.

نکته‌‌ای که در این مراسم از همه بیشتر اهمیت داشت قیمت گذاری و تاریخ دسترسی این گوشی است. نوکیا 8.1 قرار است که از اواسط ماه دسامبر (اواخر آذر) در بازار جهانی به قیمت 400 یورو عرضه شود. خاورمیانه از اولین بازارهایی خواهد بود که پذیرای این گوشی می‌شود. به عنوان مثال، پیش فروش این گوشی از فردا در امارات و با قیمت 1500 درهم آغاز خواهد شد و از 15 دسامبر (24 آذر) در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. نوکیا 8.1 در بازارهای دیگر خاورمیانه از 20 دسامبر (29 آذر) عرضه می‌شود.

از آنجاییکه این گوشی در عمل، جدید به حساب نمی‌آید، نگاهی کوتاهی می‌اندازیم به مشخصات آن. صفحه نمایش 6.18 اینچی PureDisplay با تکنولوژی IPS LCD و رزلوشن 1080p+ است. ناچی در بالای آن قرار گرفته است که جایگاه دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی آن می‌باشد. دوربین عقب این گوشی دوگانه و دارای سنسورهای 12 و 13 مگاپیکسلی است. سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی دارای لنز اپتیک زایس است و از لرزشگیر تصویر اپتیکال بهره می‌برد. سنسور ثانویه 13 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تصویر استفاده می‌شود.

چیپ‌ست تعبیه شده در این گوشی اسنپدراگون 710 کوالکام است که با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی همراه شده است که البته حافظه دوم قابل افزایش می‌باشد. نوکیا 8.1 بخشی از پروژه اندروید وان است که با سیستم عامل اندروید 9 پای و با وعده دریافت آپدیت سیستم عامل تا 2 سال و آپدیت امنیتی تا 3 سال در درون جعبه عرضه خواهد شد. این گوشی با باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی و با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی در سه رنگ آبی/نقره‌ای، استیل/مسی و فلزی/استیل عرضه خواهد شد. به نظر شما نوکیا 8.1 در بازار ایران چه برچسب قیمتی خواهد داشت؟