پشتیبانی اکسپریا XZ3 از 5G؛ خبری که تکذیب شد!
1 min read

پشتیبانی اکسپریا XZ3 از 5G؛ خبری که تکذیب شد!

سونی چندین بار اعلام کرده است که انتظار دارد کسب و کار گوشی های هوشمند خود را به لطف ورود تکنولوژی 5G سودآور کند. روز گذشته نیز به نظر میرسید که با نزدیک شدن به زمان بهره برداری از تکنولوژی 5G پرچمدار جدید این کمپانی برای آن آماده است. با توجه به اینکه این گوشی از چیپ ست اسنپدراگون 845 بهره می برد و این تراشه کوالکام در حالت معمول دارای مودم X20 است، مشخص نبود که سونی به چه طریقی در این گوشی از اتصال 5G پشتیبانی خواهد کرد.

از همین رو پیش بینی شد که سونی احتمالاً قصد دارد، نسخه ارتقا یافته این گوشی را با مودم های X50 یا X24 کوالکام عرضه کند، هر چند که باز هم انتظار نمیرفت از این مودم ها تا سال آینده در گوشی های هوشمند استفاده شود. سونی در توئیتر خود گفته بود:

5G داره میاد. از اینترنت فوق العاده سریع و تجهزیات پیشرفته لذت ببرید #XZ3

این توئیت با در نظر گرفتن نکات بالا ابهامات بسیاری به همراه داشت. در نهایت سونی اعلام کرده که اکسپریا XZ3 از 5جی پشتیبانی نمی کند. ژاپنی اعلام کردند که استفاده از هشتگ #XZ3 در توئیت قبلی آنها اشتباه بوده است.

در خصوص توئیت قبل ما شفاف سازی می کنیم که اکسپریا XZ3 از 5G پشتیبانی نخواهد کرد. ما هنوز به آن مرحله نرسیده ایم. درباره آینده 5G و اکسپریا هیجان زده ایم.

در حال حاضر تنها گوشی هوشمند موجود در بازار که برای فناوری 5G آماده است، موتو Z3 موتورولا می باشد که ماه گذشته معرفی شد. با این حال این تکنولوژی تنها در شرایطی برای این گوشی فراهم خواهد بود که با 5G Moto Mod که در ژانویه 2019 عرضه خواهد شد، همراه شود. البته شیائومی Mi Mix 3 نیز از 5G پشتیبانی خواهد کرد و لنوو و اوپو هم برای پشتیبانی از این تکنولوژی برنامه ریزی کرده اند.