فیسبوک اولین مرکز داده خود ‌را در آسیا راه‌انداری خواهد کرد
1 min read

فیسبوک اولین مرکز داده خود ‌را در آسیا راه‌انداری خواهد کرد

فیسبوک اولین مرکز داده را در آسیا راه اندازی خواهد کرد. این کمپانی اعلام کرده است که برنامه ساخت یک ساختمان یازده طبقه را در سنگاپور دارد که کمک می‌کند خدمات آن‌ها سریع‌تر ارائه شوند و تاثیر بیشتری داشته باشند. هزینه‌ این پروژه برابر با 1.4 میلیارد دلار سنگاپور، معادل یک میلیاد دلار آمریکا را برآورد شده است.

این غول شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که برای تامین 100 درصد برق ساختمان، استفاده از انرژی تجدید پذیر را پیش بینی کرده است همچنین این کمپانی قصد دارد از یک سیستم جدید خنک کننده بر پایه مایعات استفاده کند، بر اساس ادعا فیسبوک، این تکنولوژی جدید از حداقل آب و برق استفاده می‌کند.

فیسبوک اعلام کرده است که این پروژه باعث ایجاد صد‌ها شغل خواهد شدو باعث حضور رو به رشد این کمپانی در سنگاپور و آسیا خواهد شد.

حساب‌های آسیا و اقیانوسیه 894 میلون کاربر در ماه را به خود اختصاص می‌دهند، این مقدار 40 درصد از کل کاربران فیسبوک است و این منطقه را به بزرگترین منطقه از نظر تعداد کاربر تبدیل می‌کند. البته از نظر درآمد ماجرا کمی متفاوت است. در آمد فیسبوک از این منطقه حدود 2.3 میلیارد دلار در 3 ماه اخیر بوده است، این مبلغ تنها معادل 18 درصد از درآمد کل این کمپانی و نصف درآمد آن در آمریکا در همین بازه زمانی است. ارائه خدمات موثر‌تر، یک قدم برای کمک به پر کردن شکاف درآمدی خواهد بود.

فیسبوک تنها کمپانی بزرگ تکنولوژی نیست که اخیرا بر روی ساخت مرکز داده در آسیا سرمایه گذاری می‌کند؛ گوگل نیز به تازگی اعلام کرده‌ است که قصد راه اندازی سومین مرکز داده را در سنگاپور دارد. این کمپانی هم اکنون نیز یک مرکز داده برای پوشش آسیا در تایوان دارد.