لپ تاپ های گیمینگ با کارت گرافیک های جدید انویدیا RTX
1 min read

لپ تاپ های گیمینگ با کارت گرافیک های جدید انویدیا RTX

در گذشته نیز اخبار حول محور کارت گرافیک های کلاس لپ تاپ تورینگ از انویدیا (NVIDIA RTX Mobility) مطرح شده بود که احتمالا آنها را در اوایل سال 2019 خواهیم دید؛ اینک شاهد اخباری هستیم که نشان می دهد انویدیا GPU های گرافیکی GeForce RTX خود را در تاریخ 6 ژانویه در CES به نمایش خواهد گذاشت. از نسل Pascal، انویدیا تراشه های گرافیکی را دقیقا با همان نام در لپ تاپ ها نیز به خدمت گرفت.

پس از آن شاهد معرفی فناوری Max-Q بودیم که توان حرارتی GPU را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و سبب امکان استفاده از کولرهای کوچکتر می گردد. حال اخبار جدید تائید می کنند که NVIDIA با 2 کارت گرافیک RTX 2070 و RTX 2070 Max-Q در CES 2019 حاضر خواهد شد. هر چند که CES در سالهای گذشته عمدتا به سمت سیستم های صوتی و تصویری متمایل بود، اما چندیست که شاهد معرفی سخت افزارهای اصلی در آن هستیم.

اسنادی وجود دارند که نشان می دهند تاریخ معرفی رسمی انویدیا برای سازندگان نوت بوک، 26 ژانویه 2019 است. یعنی 20 روز پس از معرفی رسمی می توانیم شاهد ورود لپ تاپ های گیمینگ با کارت گرافیک های RTX باشیم. در این صورت فناوری های RayTracking را در لپ تاپ های مخصوص بازی نیز خواهیم دید.

بسیار بعید است که انویدیا به این زودی ها تمام برگهای برنده را رو کرده و پرچمداری مانند RTX 2080 Max-Q را در CES 2019 معرفی کند؛ گمانه زنی ها از شناسه هایی آغاز شده است که به کارت گرافیک های کلاس لپ تاپ باز می گردند. هر چند که لپ تاپ های مخصوص بازی امروزه تفاوت سخت افزاری چندانی را با دسکتاپ به نمایش نمی گذارند، اما قیمت تمام شده آنها به دلیل افزایش نرخ ارز در بازار ایران بسیار وحشتناک است!