گوگل تأیید کرد: پیام‌رسان Allo هم سه ماه دیگر تعطیل خواهد شد
1 min read

گوگل تأیید کرد: پیام‌رسان Allo هم سه ماه دیگر تعطیل خواهد شد

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که هنوز هم پیام‌رسان Allo را بر روی گوشی خود نصب دارید، احتمالاً از شنیدن این خبر که این برنامه به‌زودی تعطیل خواهد شد و دستیار Google Assistant که اولین بار بر روی آن اجرا شد، دیگر فعال نخواهد بود، ناراحت خواهید شد.

پس از آنکه 9to5Google خبری در خصوص سرنوشت احتمالی گوگل الو منتشر کرد، غول جستجوی جهان درخصوص آینده Allo و Duo و Android Messages توضیحاتی ارائه داد:

ما می‌خواهیم که تک‌تک دستگاه‌های اندرویدی یک پیام‌رسان پیش‌فرض عالی داشته باشند. ما برای ارتقاء SMS با صنعت موبایل همکاری نزدیکی داریم، بنابراین مردم در سراسر جهان می‌توانند به راحتی از چپ‌های گروهی لذت ببردند و عکس‌هایی با کیفیت بالا به اشتراک بگذارند و صورت حساب‌های خود را برروی همه دستگاه‌های اندرویدی دریافت کنند.

Allo آنطور که باید مورد توجه گوگل قرار نگرفت و این کمپانی چند ماه پیش حمایت‌های خود را این برنامه و Duo متوقف کرد تا تمام توجهات خود را به برنامه Android Messages متمرکز کند. پیام رسان جدید مبتنی بر RCS که نسل بعدی پیام‌های متنی SMS می‌باشد و قرار است به طور پیش‌فرض بر روی دستگاه‌های اندرویدی نصب شود.

ما Google Allo، یک برنامه مسیجینگ هوشمند را برای کمک به شما در این راستا ایجاد کردیم. اما حالا تصمیم گرفتیم که با توقف پشتیبانی با الو، تمرکز خود را بر روی برنامه مسیجینگ بگذاریم.

آخرین بار گوگل در ماه ژانویه (11 ماه پیش) آپدیتی برای الو ارائه کرد و حالا نشانه‌هایی از باگ به دلیل طولانی شدن زمان عرضه آپدیت مشاهده می‌شود. با رقابت تنگاتنگی که در میان برنامه‌های پیام‌رسان مانند فیسبوک، تلگرام، واتساپ، وی‌چت و لاین (که تنها چند نمونه از آنها هستند) وجود دارد منطقی است که شانس موفقیت گوگل بسیار پایین باشد. از همین رو این شرکت تمرکز خود را بر روی برنامه مسیج خود که “Chat” نام خواهد گرفت، گذاشته است.

Allo تا ماه مارس 2019 به کار خود ادامه خواهد داد و تا آن زمان شما قادر هستید تا تاریخچه مکالمات خود در این برنامه را آرشیو کنید. ما چیزهای زیای از الو یاد گرفتیم، به خصوص اینکه چطور ویژگی‌هایی مانند یادگیری ماشین (دستیار گوگل) را به برنامه‌ای پیام‌رسان اضافه کنیم.

گوگل با رفتاری که با سیستم‌عامل و پلتفرم‌های قبلی خود داشته، نشان داده است که چطور از یک محصول شکست خورده برای ارتقای محصول جدید خود استفاده کند. بدون شک ویژگی‌های مثبت پیام‌رسان الو در برنامه SMS پیش‌فرض و در آینده در RCS استفاده خواهد شد.