تلویزیون های LG OLED 2019 با پردازنده اختصاصی Alpha 9 قدرتمند تر از همیشه

بزرگترین سازنده تلویزیون های OLED در جهان، کمپانی LG، اعلام کرده است که نسل دوم از CPU یا همان تراشه های پردازشی تلویزیون های OLED خود را به تولید رسانده و آنها در تلویزیون های 2019 این شرکت مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت. فکر تولید یک پردازشگر اختصاصی و حرفه ای برای تلویزیون های OLED، از سال گذشته به سر این کمپانی زد و حالا شاهد اجرایی کردن این بخش در دومین تلاش هستیم.

دومین پردازنده تلویزیونی این کمپانی با نام Alpha 9، در تلویزیون های OLED تولیدی سال 2019 مورد استفاده قرار می گیرد. نسل اول پردازنده های Alpha 9 در تلویزیون های C8, E8, G8 و W8 این شرکت، در سال 2018 مورد استفاده قرار گرفته و نسخه دوم آن LG OLED های جدید استفاده می گردد.

به گفته LG، این پردازنده امکان High Frame Rate یا همان HFR را در OLEDهای جدید ممکن می سازد. این تلویزیون ها می توانند از فرکانس 120 هرتز در فرمت HFR پشتیبانی کرده و افزون بر آن، سرعت اجرایی در سیستم عامل WEB OS نیز در آنها افزایش خواهد یافت. با افزایش سرعت بروزرسانی تصاویر در نرخ 120 فریم در ثانیه، شفافیت آبگونه تصاویر به طور جدی افزایش یافته و دیگر از تاری دید در این محصولات خبری نیست.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از OLEDهای 2019 این کمپانی اعلام نشده است اما می دانیم که این شرکت یک نسخه بسیار باریک و CPUهای جدید Alpha 9 را به نمایشگاه CES 2019 خواهد آورد. LG پیش از این اعلام کرده بود که اولین OLED 8K در سایز 88 اینچ را به زودی و در جریان نمایشگاه CES 2019 رونمایی خواهد کرد.