امتیاز قابل قبول دوربین گوشی iPhone XR در DxOMark

DxOMark در آخرین بررسی خود به سراغ دوربین iPhone XR، یکی از جدیدترین گوشی‌های اپل که اقتصادی‌ترین آنها نیز به حساب می‌آید، رفته است. دوربین این گوشی در بخش عکاسی امتیاز 103 و در بخش فیلمبرداری امتیاز 96 را کسب کرده است و در مجموع با امتیاز 101 در جایگاه هفتم در میان گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است. P20 Pro هواوی، آیفون XS Max اپل، U12+ اچ‌تی‌سی، گلکسی نوت 9 سامسونگ، Mi Mix 3 شیائومی و P20 هواوی در جایگاه‌های بالاتر قرار از XR قرار گرفته‌اند. جالب اینجاست که آیفون XR تنها یک دوربین دارد و این امتیاز تا اینجای کار در میان دوربین‌های تکی، بهترین است، اما کماکان باید منتظر بررسی گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل3 XL باشیم.

با وجود آنکه دوربین این گوشی تنها یک لنز دارد، در تشخیص لبه‌های سوژه در عکاسی در حالت پرتره بسیار خوب عمل می‌کند، اما به دلیل عدم وجود لنز تله‌فوتو در وضعیت زوم کیفیت مناسبی را در عکاسی شاهد نیستیم. از نکات مثبت این دوربین می‌توان به نوردهی بسیار عالی در تمامی شرایط نوری، رنج دینامیکی گسترده و بالانس عالی بین کم کردن نویز و باقی ماندن جزئیات تصویر اشاره کرد. فوکس اتوماتیک این دوربین هم از دیگر مزیت‌های آن به حساب می‌آید.

البته طبیعتاً دوربین آیفون XR بدون ایراد نیست. متخصصان DxOMark از جزئیات کم در عکاسی در حالا زوم، وجود نویز در محیط داخلی و شرایط کم نور و تار کردن غیرواقعی تصویر پس‌زمینه در حالت بوکه، به عنوان نقاط ضعف این دوربین یاد کرده‌اند.

در بخش فیلمبرداری، دوربین آیفون 10آر دارای رنج دینامیکی عالی در همه شرایط است، لرزشگیر تصویر خوبی دارد و فوکس خودکار آن بسیار سریع عمل می‌کند. جزئیات تصویر در فیلمبرداری با این گوشی به خصوص در شرایط با نور کافی خوب است، اما در مقابل، وایت بالانس در صحنه‌های در محیط داخل و کم نور پایدار نیست و نویز در تصویر مشاهده می‎شود.

تماشا کنید: تست سقوط پیکسل 3 و آیفون XR – کدامیک جان سالم به‌در می‌برند؟