تلویزیون های 4K در حال بلعیدن FHD ها هستند

در حالی که عرضه تلویزیون های 8K با شبهاتی از نظر درگاه و محتوا روبرو است، گزارش های جدید حاکی از آن هستند که فروش تلویزیون های 4K/UHD در حال افزایش است. تنها در سال جاری تعداد 100 میلیون دستگاه تلویزیون 4K در بازارهای جهانی به فروش رفته است. عرضه محتوای 4K در پخش کننده های آنلاین از جمله Netflix، تولید فیلم های سینمایی بیشتر با این رزولوشن، افتتاح شبکه های ماهواره ای بیشتر با رزولوشن 4K/UHD و حتی امکان تصویر برداری دوربین های خانگی و تصویر برداری با این رزولوشن، باعث شده است تا تمایل مردم در سراسر جهان به خرید یک تلویزیون 4K افزایش یابد.

دیگر به مانند گذشته شاهد اختلاف قیمت شدید تلویزیون های 4K با مدل های FHD نیستیم؛ در نتیجه کاربران بیشتری امکان خرید این محصولات را خواهند یافت. پیشبینی ها حاکی از آن هستند که در سال 2019 این تعداد با رشد چشمگیری روبرو بوده و حتی در سال 2020، تعداد 220 میلیون تلویزیون 4K در بازارهای جهانی فروخته خواهد شد. این گزارش ها نشان می دهند که در کشورهای توسعه یافته، 20 تا 30 درصد از مشترکان پخش کنندگان آنلاین، فیلم های سینمایی و سریال های خود را با رزولوشن 4K مشاهده می کنند.

از سوی دیگر، فرمت جدید دیسک های نوری، UHD Blu-ray، با رشد نسبی روبرو است که در حال حرکت به سوی 360 میلیون دلار فروش در سال است. در نتیجه کاربران بیشتری برای خرید تلویزیون های 4K اقدام خواهند کرد که امکان پخش دیسک های فوق را به همراه داشته باشد. یکی دیگر از دلایلی که مردم به سمت تلویزیون های 4K متمایل شده اند، امکان پخش محتوا با تکنیک HDR است؛ تمامی فرمت های HDR و مشابه آن، تنها در رزولوشن 4K بدست آمده و کنسول های بازی نیز این رزولوشن را برای نمایش بازی های HDR انتخاب کرده اند. در حال حاضر آیا دلایل کافی برای خرید یک تلویزیون 4K دارید؟