تهدید به برخورد قضایی با مدیران دو سایت “دیوار” و “شیپور”
1 min read

تهدید به برخورد قضایی با مدیران دو سایت “دیوار” و “شیپور”

رئیس پلیس فتا ناجا اعلام کرده است که به مدیران دو سایت دیوار و شیپور تذکر داده شده است، چرا که این سایت‌ها بیش از آنکه بر روی امنیت تمرکز کنند، به درآمد توجه می‌کنند و این منجر به فعالیت سارقات و مجرمان برای خرید و فروش اموال سرقتی شده است. سید کمال هادیان‌فرد، رئیس پلیس فتا ضمن ابراز نگرانی از فعالیت این دسته از مجرمین در سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور گفته است:

متأسفانه با وجود استفاده مردم از این سایت‌ها (دیوار، شیپور و…) تخلفات و خلاف‌هایی در آن روی می‌دهد، از بحث خرید و فروش اموال مسروقه توسط مال‌خران بی‌هویت گرفته تا فروش کد و کارت ملی، موضوعات ضداخلاقی و … که به مدیران آنها تذکرات لازم ارائه شده است.

هادیان‌فر عنوان کرد که تخلفات صورت گرلفته در سایت دیوار بیشتر از سایت‌های دیگر با نوع فعالیت مشابه است. او به مردم هشدار داد که به سایت‌های این‌چنینی اعتمادی نکنند، چرا که مدیران آنها بیش از توجه به بحث امنیت به درآمد توجه می‌کنند. او در پایان یک بار دیگر به مدیران سایت‌های دیوار و شیپور هشدار داد که اگر اطلاحات لازم را صورت ندهند با آنها برخورد قضایی خواهد شد.

خرید آنلاین و سایت‌هایی که این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌اند، چند سالی است که جای خود را در کشور پیدا کرده است و حالا به یک روش مرسوم برای تهیه لوازم مورد نیاز تبدیل شده است. این رویه دیگر تنها محدود به خرید لوازم دیجیتال نیست، از قابلمه و تابه گرفته تا سس کچاپ و میوه، همه در سایت‌های اینترنتی قابل تهیه‌اند و کاربران هم از آن استقبال می‌کنند. اما در وب‌سایت‌ها و اپلیکشن‌هایی خرید آنلاین که به صورت یک واسطه میان فروشنده و خریدار عمل می‌کنند، موردی قابل توجه است و آن اینست که امکان حضور افراد کلاهبردار در آن وجود دارد و زمانیکه سایت مورد نظر نتواند بر این افراد آنگونه که باید کنترل داشته باشد، این یک مشکل بزرگ خواهد بود.