Innodisk اولین کارت گرافیک M.2 جهان را معرفی کرد!
1 min read

Innodisk اولین کارت گرافیک M.2 جهان را معرفی کرد!

اسلات M.2 به 2 باس شامل PCI-E و SATA III متصل می گردد؛ این درگاه نه فقط برای حافظه های SSD، بلکه برای ماژول های WLAN نیز مورد استفاده قرار می گیرد. حال چه می شود اگر یک کارت گرافیک از مسیر M.2 استفاده نماید؟ Innodisk به تازگی اعلام کرده است که یک کارت گرافیک کامل را برای سیستم های خاص، بر روی پایه M.2 پیاده سازی کرده است.

کارت گرافیک M.2 Innodisk با استاندارد M.2 2280 مطابقت دارد پس شاهد ابعاد 22 در 80 میلی متر هستیم. یک کنترلر توانمند با نام Silicon Motion SM768 بر روی آن تعبیه شده است که می تواند از تصاویری با رزولوشن 4K/UHD نیز پشتیبانی نماید. فرکانس FHD با 60 هرتز و فرکانس 4K نیز با 30 هرتز تحویل می گردد. این کارت گرافیک از کنترلری بهره می برد که به واقع مشخصات معماری ARM Cortex R5 را یدک کشیده و دارای یک رابط حافظه 128 بیتی است.

256 مگابایت حافظه داخلی نوع DDR3 برای آن در نظر گرفته شده و کنترلر آن می تواند در صورت لزوم تا 1 گیگابایت حافظه را شیر نماید. جالب است که کنترلر Silicon Motion SM768 دارای هاب USB بوده و حتی افزون بر مسیر PCI-E با USB 3.0 نیز سازگار است. این مشخصات در "بلوک دیاگرام" آن قابل مشاهده است.

این محصول با تمامی فرمت های H.264 MVC/AVS+, H.263, MPEG-4, MPEG2, M-JPEG, RealVideo, VC-1 و حتی Theora نیز سازگار کامل دارد. اولین کارت گرافیک M.2 تولید Innodisk، دارای هدرهای خروجی HDMI, LVDS و DVI-D است. می دانیم که تمامی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و حتی اندروید نیز با آن سازگار هستند. این محصول می تواند برای کامپیوترهای میان رده و مینی کامپیوترهای کوچکی که فاقد گرافیک داخلی CPU بوده و نیازمند یک کارت گرافیک میانی هستند، مورد استفاده قرار گیرد. هر چند که قیمت احتمالی آن، چیزهای بیشتری را فاش خواهد کرد!