سخت افزار هفته: مادربردی برای رسیدن به قدرت نهایی (GIGABYTE AX370-GAMING 5)
1 min read

سخت افزار هفته: مادربردی برای رسیدن به قدرت نهایی (GIGABYTE AX370-GAMING 5)

دوستان و همراهان سخت افزار، همانطور که می دانید، چندی است که بخشی با نام "سخت افزار هفته" را به وب سایت سخت افزار مگ افزوده ایم؛ هر هفته در این بخش یک قطعه سخت افزاری با ارزش خرید بالا را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که در این وضعیت کنونی و دشوار، دارای بالاترین ارزش خرید به نسبت هزینه پرداختی بوده و پارامترهای زیر در این انتخاب دخیل هستند:

  • ارزش خرید به نسبت عملکرد
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش
  • ویژگی های الحاقی توسط کمپانی
  • تائید عملکرد مناسب در بررسی های سایت و تجارب شخصی
  • طول عمر و گوشه چشمی به کارنامه برند در زمینه رضایت مشتریان

اما در بخشی دیگر، خواهان نظرسنجی از شما عزیزان نیز هستیم؛ خوانندگان و دوستان گرامی وب سایت سخت افزار، می توانند با درج نظرات خود در زمینه قطعه انتخابی، شامل تجارب شخصی و یا پیشنهاد یک قطعه مشابه، ما را در این بخش همیاری نمایند.

سخت افزار هفته: مادربرد GIGABYTE AX370-GAMING 5

همانطور که می دانید، AMD در نظر دارد تا امکان پشتیبانی از سوکت AM4 برای پلتفرم های پردازشی خود را حداقل تا سال 2020 ادامه دهد؛ به واقع شما با خرید یک مادربرد مبتنی بر سوکت AM4، می توانید از چند پلتفرم این شرکت استفاده نمایید که در حال حاضر امکان استفاده از 2 نسل فعلی برای شما محیا شده است. هر چند که مدتی از معرفی مادربردهای AMD X470 می گذرد، اما مدل هایی که این سوکت را حمل می کنند در بازار چندان زیاد نبوده و تنوع آنها کم است.

از سوی دیگر، از لحاظ فنی، با پشتیبانی AM4 در نسل های فعلی و بعدی (Ryzen 3000)، خرید یک مادربرد AM4 به شما این امنیت را خواهد داد که دست کم تا سال 2020 نیازی به مادربرد جدید پیدا نخواهید کرد. مادربرد مورد نظر ما به عنوان سخت افزار هفته، GIGABYTE AX370-GAMING 5 محصولی از گیگابایت است.. با توجه به اختلاف قیمت ناچیز این مدل با GIGABYTE AX370-Gaming K3، تصمیم گرفتیم تا AX370-GAMING 5 را به عنوان مادربرد هفته انتخاب نماییم.

این مادربرد یک محصول کامل و بی نقص است که گیگابایت چندین نوبت بروزرسانی بایوس را برای آن منتشر کرده است. نه فقط بازی، بلکه رندرینگ، تولید محتوا، برنامه های مهندسی و … نیز می توانند در این مادربرد به اوج کارایی خود برسند. این مادربرد دارای فناوری نورانی RGB Fusion است که در بخش های متعدد آن شاهد استفاده از دیودهای LED RGB هستیم. شما می توانید افزون بر نسل اول CPUهای Ryzen، از نسل دوم Ryzen 2000 نیز در این مدل ها استفاده نمایید.

RGB Fusion می تواند به صورت یک اپلیکیشن مجزا نیز بر روی گوشی های هوشمند شما نصب گردد. مادربردهای سری X370 این شرکت تماما با بلوک های خنک کننده مایع کمپانی EK سازگار بوده و برای این منظور بلوک های اختصاصی EK نیز معرفی شده است. هفت عدد سنسور اندازه گیری دما همراه با دو عدد سنسور خارجی و برنامه Smart Fan 5 باعث شده اند تا این مادربرد چیزی از رقبای پرچمدار خود در زمینه تهویه کم نداشته باشد. در بخش صدا، کنترلر ALC 1220 به همراه نرم افزار اختصاصی Sound Blaster X-Fi MB5 صدایی خیره کننده را به شما ارائه خواهند داد.

پورتهای USB با قابلیت تنظیم ولتاژ خروجی از طریق تکنولوژی USB DAC-UP 2 کارت شبکه دوگانه Killer E2500، مدار تغذیه 4+6 فاز رگولاتور به همراه کنترلر کاملا دیجیتالی، محیط کاربری GIGABYTE APP Center با ظاهر و امکانات جدید، قابلیت EasyTune، استفاده از 2 تراشه بایوس، امکان خارج کردن پنل درگاه هایی مانند ریستارت و خاموش/روشن به منظور نصب آسان کلید ها، پنل غنی I/O و ده ها مورد مهم دیگر، از جمله بخشی از امکانات مادربرد GIGABYTE AX370-GAMING 5 به شمار می روند.

این مادربرد با 3 اسلات توسعه تقویت شده PCI-E، امکان پشتیبانی از 64 گیگابایت حافظه 3200 مگاهرتزی و پشتیبانی از CrossFire یا SLI یک پرچمدار واقعی است. GIGABYTE AX370-GAMING 5 یک مادربرد حرفه ای و پرچمدار است که به صورت تضمینی شما از بروزرسانی تا مدت های مدیدی برحذر می دارد. اگر به دنبال یک سیستم پرچمدار مبتنی بر پلتفرم AMD AM4 هستید، این مادربرد با توجه به امکانات و قیمت گذاری، گزینه مناسب و تایید شده ای است.

محدوده قیمت

1 میلیون و 930 هزار تومان

نکات مثبت (به جز پارامترهای اصلی "سخت افزار هفته")

توجه به جزئیات، ارائه بایوس هوشمند و امکانات متعدد در آن، پشتیبانی از درگاه های متعدد و ویژگی های افزودنی، برنامه های نرم افزاری متعدد با قابلیت های مانیتورینگ و مدیریت بالا، قیمت گذاری نسبتا مناسب به نسبت رقبا، ویژگی های استریم برای گیمرها، استفاده از شبکه Killer با دو درگاه و برنامه اختصاصی، عدم نیاز به بروزرسانی در طولانی مدت

به نظر شما بهترین مادربرد در این رنج قیمت کدام است؟