صدرنشینی مغزهای کوچک زنگ زده ادامه دارد
1 min read

صدرنشینی مغزهای کوچک زنگ زده ادامه دارد

«مغزهای کوچک زنگ زده»، ساخته‌ی هومن سیدی، در دهمین هفته‌ی اکرانش با نمایش در ۸۱ سینما ۴۲۰ میلیون تومان فروخت و درآمد کلی‌اش را به ۱۱ میلیارد و ۹۳۲ میلیون تومان رساند. این فیلم که پرفروش‌ترین فیلم کارگردانی شده توسط هومن سیدی است، در آخرین هفته‌های اکران خود است و نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی را به عنوان بازیگر دارد. با توجه به برنامه اکران، «مغزهای کوچک زنگ زده» در خوش‌بینانه‌ترین حالت یک یا دو هفته برای ادامه‌ی صدرنشینی وقت دارد.

رتبه دوم این هفته در اختیار «آستیگمات»، ساخته‌ی مجیدرضا مصطفوی است که دومین هفته اکران خود را سپری کرده است. این فیلم که در ۸۹ سینما به نمایش درآمده است، در این هفته ۴۱۷ میلیون تومان فروخته است. «آستیگمات» با بازی باران کوثری و محسن کیایی در مجموع ۹۵۵ میلیون تومان فروخته است. این فیلم سینمایی در ادامه‌ی مسیر اکرانش، به دلیل اکران فیلم‌های به نسبت زیاد، کار تقریبا سختی در پیش دارد.

رتبه سوم این هفته در اختیار «خانم یایا»، ساخته‌ی جدید عبدالرضا کاهانی است. این فیلم در سومین هفته‌ی اکران خود در ۸۹ سینما به نمایش درآمد. ساخته‌ی جدید کاهانی که حمید فرخ نژاد و رضا عطاران را به عنوان بازیگر دارد در هفته گذشته ۳۲۸ میلیون تومان فروخته است و حالا به مجموع ۲ میلیارد و ۷۲۳ میلیون تومان فروش رسیده است.

رتبه چهارم این هفته در اختیار کمدی عامه پسند «لازانیا» است. ساخته‌ی جدید حسین قناعت در نهمین هفته‌ی اکران ۱۰۴ سینما در اختیار داشت و توانست به فروش هفتگی ۲۷۲ میلیون تومان برسد. این فیلم سینمایی حالا در مجموع ۳ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان فروخته است. رتبه‌ی پنجم اما در اختیار «پیشونی سفید ۲»، ساخته‌ی سید جواد هاشمی است. این فیلم سینمایی در هشتمین هفته‌ی اکران خود، ۱۳۶ سینما در اختیار داشت. این فیلم در این هفته ۲۳۵ میلیون تومان فروخت و به مجموع درآمد ۳ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان رسید.

در هفته‌ی آینده، با توجه به اکران چند فیلم به صورت همزمان می‌توان انتظار گیشه‌ی متفاوت‌تری داشت.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیف نام فیلم هفته فروش هفتگی
۱ مغزهای کوچک زنگ زده ۱۰ ۴۲۰,۱۰۲,۰۰۰
۲ آستیگمات ۲ ۴۱۷,۲۷۴,۰۰۰
۳ خانم یایا ۳ ۳۲۸,۲۷۶,۰۰۰
۴ لازانیا ۹ ۲۷۲,۹۸۰,۰۰۰
۵ پیشونی سفید ۲ ۸ ۲۵۳,۲۷۱,۰۰۰
۶ پاستاریونی ۱ ۲۴۷,۰۹۳,۰۰۰
۷ لس آنجلس تهران ۸ ۲۱۳,۵۷۹,۰۰۰
۸ وای آمپول ۳ ۲۰۷,۳۹۳,۰۰۰
۹ هشتگ ۱۰ ۱۳۸,۲۹۳,۰۰۰
۱۰ سرو زیر آب ۲

۱۲۷,۲۳۱,۰۰۰

منبع:zoo​mg.‎​ir

نوشته صدرنشینی مغزهای کوچک زنگ زده ادامه دارد اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.