نشان تجاری AMD برای کارت گرافیک های جدید Vega ثبت شد
1 min read

نشان تجاری AMD برای کارت گرافیک های جدید Vega ثبت شد

شرکت AMD با نسل اول ریز معماری Vega، کارت گرافیک های دسکتاپی Vega 64 و Vega 54 را معرفی کرد. این دو محصول هر چند که با قیمتی رقابتی به سراغ میان رده های رو به بالای NVIDIA و حتی مدل هایی نظیر GTX 1080 رفتند، اما همچنان در انتظار معرفی مدل های بیشتر از این معماری بودیم که متاسفانه به همین 2 مدل در بخش بازی محدود گردید.

در آخرین اخبار مطلع شدیم که AMD به تازگی یک لوگوی جدید را به ثبت رسانده است که نشان دهنده استفاده برای نسل دوم کارت گرافیک AMD Vega است. این لوگو که مانند گذشته حال “V” شکل است، در یکی از پره های خود دارای یک برش بوده و آن را به 2 قسمت تقسیم می کند که نشان دهنده عدد 2 و نسل دوم این ریزمعماری است.

این نشان در اعداد رومی به معنی رقم 2 بوده و احتمالا منتصب به کارت گرافیک های 7 نانومتری این شرکت است که ظاهرا در سال 2019 راهی بازار خواهند شد. این نشان در کارت گرافیک های Radeon Pro، Radeon Instinct و حتی مدل های Radeon RX نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این شرکت چندی پیش از ویژگی های یک سیلیکون گرافیکی جدید با نام Vega 20 سخن گفته بود که به تولید چندین مدل پرچمدار ختم خواهد شد.