اپلیکیشن جدید هوآوی به کمک کودکان ناشنوا می‌آید

شرکت هوآوی به تازگی ساخت اپلیکیشن جدیدی با نام Story Sign را آغاز کرده است که به زودی در Google play در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن قادر است با قابلیت‌های خود به بهبود کیفیت زندگی کودکان ناشنوا کمک شایانی کند و در گوشی Mate 20 Pro Huawei و سایر گوشی‌های با سیستم عامل اندروید قابل استفاده است.

هوآوی در چند سال اخیر با ارائه پرچم‌داران با کیفیت توانسته به یکی از تولیدکنندگان صاحب نام گوشی‌های هوشمند جهان بدل شود. این بار نیز این شرکت با ارائه Huawei Mate20 pro توانسته نوآوری‌های خارق العاده‌ای برای کاربران خود به ارمغان بیاورد که از این قابلیت‌ها می‌توان به سیستم دوربین سه گانه، صفحه نمایش 6.39 اینچی و همچنین باتری با ظرفیت 4200 میلی آمپر بر ساعت اشاره کرد، تمام این قابلیت‌ها دست در دست هم دادند تا این گوشی را به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند در بین طرفداران اندروید تبدیل کنند.

هوآوی همچنین در تلاش است با ساخت اپلیکیشن Story Sign به کودکان ناشنوا در خواندن کمک کند و از این طریق کیفیت زندگی آنان را بهبود بخشد. اپلیکیشن Story Sign قادر است با به کارگیری تکنولوژی‌های هوشمندانه، فرایند کتاب خوانی را برای کودکان ناشنوا ساده‌تر کند تا بتوانند مانند دیگرکودکان از خواندن کتاب لذت ببرند.

نحوه کارکرد این اپلیکیشن به این صورت است که شخصیتی کارتونی به نام «ستاره» کلمات را با استفاده از دوربین گوشی اسکن می‌کند و به زبان اشاره برای کودکان نمایش می‌دهد.

شرکت هوآوی برای ساخت کاراکتر ستاره در این اپلیکیشن، با شرکت Aardman Animations که به تولید انیمیشن محبوبWallace و Gromit مشهور است همکاری می‌کند.

در ابتدا این اپلیکیشن تنها قادر خواهد بود مجموعه کتاب‌های «اگر می‌تواانی سگ را پیدا کن» را به زبان اشاره اجرا کند اما به گفته مدیران هوآوی، قرار است در آینده نزدیک کتاب‌های بیشتری به این مجموعه اضافه شود.

هدف هوآوی از ساخت اپلیکیشن استوری ساین این است که بتواند زمان قصه خوانی والدین در کنار فرزندان را به زمانی جذاب و مفید تبدیل کند و کودکان ارتباط بین کلمات و معادل آنها در زبان اشاره را راحت‌تر درک کنند.

Andrew Garrihy مدیربخش مارکتینگ هوآوی در اروپای غربی در این باره گفته: «باور داریم که هوآوی با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی قادر است جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کند. ما با تولید Story Sign سعی کردیم بار دیگر به شعار هوآوی "Make it Possible "جامه عمل بپوشانیم تا خانواده‌هایی با فرزندان ناشنوا نیز از زمانی که مشغول داستان‌خوانی برای فرزندان خود هستند، لذت ببرند. »

او همچنین گفت: «امیدواریم بتوانیم با بالا بردن سطح آگاهی عمومی از مشکلاتی که ناشنوایان در راه سواد آموزی با آن مواجه هستند، مردم را به حمایت هر چه بیشتر این افراد تشویق کنیم.» در همین راستا هوآوی در کشور انگلستان کمپینی به نام "تجربه خارق العاده با اپلیکیشن استوری ساین" آغاز کرده‌ و قرار است تمام کمک‌های جمع شده در این کمپین، صرف توسعه هر چه بیشتر این اپلیکیشن شود.