Honor View 20 با دوربین 48 مگاپیکسلی و طراحی جدید معرفی شد، اما نه رسمی!
1 min read

Honor View 20 با دوربین 48 مگاپیکسلی و طراحی جدید معرفی شد، اما نه رسمی!

آنر روز گذشته در مراسمی در هنگ کنگ از اولین گوشی هوشمند خود Honor View 20 با حفره‌ای در نمایشگر برای دوربین سلفی رونمایی کرد. البته این مراسم، معرفی رسمی این گوشی نبوده است. اما با این حال مشخصات بسیار جدید از این گوشی مشخص شده است. به عنوان مثال آنر ویوو 20 اولین گوشی هوشمند با دوربین 48 مگاپیکسلی است و برای این منظور از سنسور IMX586 سونی استفاده می‌کند.

ویژگی برجسته دیگر گوشی زیربرند هوآوی Link Turbo است. این تکنولوژی به کاربران اجازه می‌دهد که به طور همزمان از اتصالات 4G و Wi-Fi استفاده کنند. آنر البته از توجه به مشخصات کلیشه‌ای گوشی خودداری کرد و حتی بدنه گوشی را با پوششی در اختیار خبرنگاران قرار دارد تا طراحی آن به طور کامل لو نرود.

با این حال، اشاره کرد که بریدگی روی نمایشگر برای دوربین سلفی 4.5 میلیمتر است و صفحه نمایش این گوشی از نسل سوم نمایشگرهای Full-View Display است. چیپ‌ست تعبیه شده در این گوشی Kirin 980 خواهد که به لطف واحد پردازش عصبی دوگانه خود (dual-NPU) برای دوربین 48 مگاپیکسلی قابلیت‌های AI HDR فراهم می‌کند و به ادعای آنر عملکرد آن مشابه دوربین SLR خواهد بود.

سنسور IMX586 سونی در این دوربین یک دوم اینچ است و اندازه پیکسل‌های آن 0.8 میکرومتر است. این سنسور از قابلیت Quad Bayer بهره می‌برد که با ترکیب 2×2 پیکسل‌های همر‌رنگ مجاور، پیکسل‌های بزرگت‌تر و یکپارچه تشکیل می‌دهد. از نظر تئوری آنر ویو 20 باید بتواتند در شرایط نوری کم، تصاویری 12 مگاپیکسلی با نویز کم به ثبت برساند. آنر در این راه از استراتژی گوگل استفاده کرده و به جای بهره‌بردن از دوربین‌های دوگانه، سه‌گانه و حتی چهارگانه، تصمیم گرفته تا تمرکز خود را تنها بر روی یک دوربین بگذارد.

قرار است که این گوشی به طور رسمی در تاریخ 26 دسامبر (5 دی) با نام Honor V20 در چین معرفی شود، رویداد معرفی آن در بازار جهانی 22 ژانویه در پاریس فرانسه خواهد بود.