اتاق خواب یا خودرو: رونمایی از مدل مفهومی جدید ولوو

در عصر پرایدهای 40میلیونی، شعار ولوو برای معرفی مدل مفهومی و خودران جدید خود این بود که آیا در تلاشمان برای بهبود کارایی، درک مسافران را فراموش کرده‌ایم؟

ولوو 360c مانند تمام خودرو‌های مفهومی، کاملا الکتریکی و خودران است که توسط گنبدی شیشه ای بزرگ پوشانده شده است. اما چیزهایی که آن را متفاوت جلوه می دهند، دیدگاه ولوو درباره این است که چگونه آن را به زندگی شما متصل می کند. ولوو اعتقاد دارد این خودرو برای زندگی راحت تر تولید شده، نه فقط رفت و آمد در شهر!

هنوز جزئیات زیادی در‌باره این خودرو مشخص نشده است، اما ولوو چند ویژگی کلی درباره 360c مشخص کرده است؛ این خودرو می‌توانند مانند یک اتاق خواب سیار عمل کند، پرواز‌های سخت را به راحتی جایگزین کند، برای شما یک گزینه سفر آرام‌تر، سریعتر باشد و در عین حال بیشتر دوست دار محیط زیست باشد. این خودرو می‌تواند در رفت‌ و آمد کاری شما صرفه جویی کند، برای شما یک دفتر کار متحرک فراهم آورد یا اینکه می‌تواند برای شما تبدیل به اتاق نشیمن یا محیطی برای سرگرمی تبدیل شود. یک محیط چند منظوره که اطلاعات مربوط به کارتان را بر روی پنجری نمایش می دهد، انعطاف پذیری را به ویژگی برجسته 360c تبدیل می‌کند. دفتر متحرک 360c به شما این امکان را می دهد که در مصافت‌های طولانی‌تر و شهر‌های شلوغ‌تر سفر کنید و و از زمان خود با بهره وری و رضایت بیشتر استفاده کنید.

تمام این‌ ویژگی‌ها شبیه به پروژه25th Hour آئودی به نظر می‌آید. صرف نظر از موتور احتراق و سیستم هدایت خودرو، هردو این خودرو‌های مفهومی در تلاشند تا رانندگی را از یک کار ضروری پردرسر به چیزی شبیه به قرار دادن خانه خود پشت فرمان خودرو تبدیل کنند. حتی طراحی بیرونی خودرو‌ها هم با یکدیگر شباهت دارد، مثل اینکه خودرو سازان ظاهرا قانع شده‌‌اند که ما خواهان یک سایه بان شیشه‌ای هستیم.

وولو همیشه به خود به عنوان رهبر دنیای خودرو سازان در زمینه ایمنی بالیده است، و حالا طراحی این خودرو کاملا خودران می‌تواند محک خوبی برای آن در زمینه طراحی نیز باشد.