نسخه 5G گلکسی اس 10 پلاس شاید در انحصار کره جنوبی باشد

از آنجایی که چندی از معرفی گلکسی نوت 9 میگذرد و این پرچمدار وارد بازار شده، حالا مدتیست گزارشات مربوط به پرچمداران نسل بعد سامسونگ در حال انتشار است. طبق روال همیشه، پرچمداران بعدی سامسونگ از سری اس و احتمالا گلکسی اس 10 نام خواهد داشت. طبق گزارشاتی متعدد، سامسونگ در حال توسعه سه مدل مختلف از این پرچمدار است که تفاوت بین آنها مربوط به قسمت هایی مانند تعداد دوربین و سایز صفحه نمایش میشود. اما احتمالا یک ویژگی بسیار مهم دیگر در نسخه ای از گلکسی اس 10 وجود خواهد داشت که آن هم چیزی نیست جز پشتیبانی از نسل بعدی شبکه های موبایل، شبکه 5G که مودم های موبایلی آن قیمت بالایی هم دارند. طبق شایعات، سامسونگ در حال توسعه نسخه 5G گلکسی اس 10 پلاس نیز میباشد.

فناوری 5G در حال حاضر یک فناوری کاملا جدید و نوپا محسوب میشود و این موضوع مطمئنا در زمان معرفی گلکسی اس 10 نیز صدق خواهد کرد. سال 2019 زمانیست که برای عرضه اینترنت 5G پیش بینی شده و فقط برخی از کشورهای پیشرفته خدمات این شبکه را ارائه خواهند داد و 5G در سال 2019 عرضه ای کاملا محدود خواهد داشت. بنابراین بسیاری از خریداران پرچمداران سال آینده، حتی با وجود پشتیبانی دستگاهشان از این شبکه، نمیتوانند استفاده ای از آن داشته باشند. احتمالا به همین دلیل سامسونگ قصد دارد نسخه 5G گلکسی اس 10 پلاس را فقط در کشور خانگی خود یعنی کره جنوبی به فروش برساند. دست کم در حال حاضر چنین به نظر میرسد.

به دلایلی مانند فناوری بسیار پیشرفته کره جنوبی و سهم زیاد سامسونگ از بازار این کشور، تعجبی نیست که میشنویم غول کره ای گلکسی اس 10 پلاس با قابلیت پشتیبانی 5G را فقط در این کشور عرضه خواهد کرد. هر چند تا زمان عملی شدن این برنامه، فرصت زیادی باقیست و امکان هرگونه تغییری در آن وجود دارد و به گفته منبع خبر، تصمیم نهایی تا ماه دسامبر اتحاذ خواهد شد. این امکان وجود دارد که Galaxy S10 5G در کشورهای دیگری مانند ایالات متحده امریکا نیز عرضه شود. ضمن اینکه پیش بینی میشود گلکسی اس 11، پرچمداران سال 2020 سامسونگ اولین گوشی های این شرکت باشند که در تمامی مدل ها از 5G پشتیبانی میکنند. هر چند امکان پشتیبانی تمام نسخه های گلکسی نوت 10 نیز از شبکه 5G وجود دارد.