سرانجام حالت تاریک توسط گوگل برای یوتیوب ارائه شد
1 min read

سرانجام حالت تاریک توسط گوگل برای یوتیوب ارائه شد

اندروید 9، یک ماه است که منتشر شده است؛ درحالی که چیز‌های جدید مانند کنترل‌های سلامتی دیجیتال و handy app باعث شده‌اند که تلفن‌های مجهز به این سیستم‌ عامل گوگل در هنگام استفاده راحت‌تر به نظر بیایند، اما باز هم کمبود‌هایی در آن حس می‌شود که می‌توان از عدم وجود رابط کاربری در حالت عریض و تاریک به عنوان یکی از این کمبود‌ها اشاره کرد.

رابط کاربری با حالت تاریک، هنگامی که تلفن خود را در شب ها چک می‌کنید باعث می‌شود که چشم شما کمتر اذیت شود، و یا حتی اگر از تلفن شما دارای نمایشگر AMOLED می باشد، این حالت در کم مصرف کردن باتری نیز به شما کمک خواهد کرد. به همین دلیل است که بسیاری از برنامه‌ها مانند تویتر، تویچ و دیسکورد با رابط کاربری تاریک ارائه می شوند و یا حتی تعداد انگشت شماری از برنامه‌های خود گوگل نیز مانند برنامه آب و هوا گوگل یک رابط کاربری بلک اوت را پیشنهاد می‌کنند.

اما در یک رویداد عجیب، وقتی گوگل تصمیم به اضافه کردن حالت تاریک به یوتیوب شد، ابتدا نوبت به نسخه دستکتاپ آن رسید، سپس بعد از مدتی این حالت برای یوتیوب IOS نیز اضافه شد؛ اما بعد از مدت‌ها صبر هیچ خبری از نسخه اندروید نبود. حالا، به صورت ناگهانی، به نظر می رسد که گوگل در نسخه به روز رسانی 13.35.51 اپلیکیشن یوتیوب حالت تاریک را به آن اضافه کرده است که می‌تواند به چشم‌های شما در شب کمک کند.

متاسفانه، حالت تاریک یوتیوب در اندروید بجای کاملا مشکی بودن یک ظاهر مشکی خاکستری را ارائه می‌دهد، که بهترین گزینه برای ذخیره باتری نمی‌باشد؛ زیرا وقتی در یک صفحه نمایش AMOLED از حالت کاملا تاریک استفاده می‌کنید، تلفن به معنا واقعی کلمه پیکسل‌ها را خاموش می‌کند تا باتری کم‌تری مصرف شود.

اما در نیمه پر لیوان، فعال کردن حالت تاریک بسیار آسان می باشد. تمام کاری که لازم است بکنید این است که آیکون پروفایل خود را در بالا سمت راست لمس کنید، به تنظیمات بروید و سپس به راحتی این حالت را با یک لمس ساده فعال کنید.

اما نکته اصلی امیدوار کننده این است که حالا که گوگل حالت تاریک را برای یوتیوب ارائه کرده است این امکان وجود دارد که این حالت برای سایر اپلیکیشن‌ها و حتی خود اندروید نیز ارائه شود. به هرحال ویندوز 10 حالت تاریک دارد، نسخه بتا از مک مواج حالت تاریک دارد و تنها نوبت به اندروید رسیده که این حالت را برای رابط کاربری خود ارائه کند.