ریزر فون 2 با 512 گیگابایت حافظه داخلی در بنچمارک‌ها رویت شد

روز گذشته گوشی Razer Phone 2 در بنچمارک Geekbench مشاهده شد و مشخصات آن حدی برای طرفدارانش معلوم شد. چیپ ست اسنپدراگون 845 کوالکام و 8 گیگابایت حافظه رم نسل دوم ریزر فون در گیگ بنچ تأیید شد. اما امروز و به لطف سایت بنچمارک AnTuTu اطلاعات بیشتری هم از این گوشی معلوم شده است.

در حالیکه اکثر سازندگان گوشی های هوشمند، امسال در ساخت محصولات جدید خود روی به نمایشگرهایی با نسبت ابعاد 18:9 و 19:9 آورده اند و به نظر میرسد که نسل گوشی های با نمایشگر 16:6 در حال انقراض است، ریزر تصمیم گرفته است که در خلاف جهت آب شنا کند و برای ساخت نسل دوم گوشی گیمینگ خود نیز از ترند روز پیروی نکند. در واقع با رزولوشن 2560×1440 پیکسل، ریزر فون 2 با نمایشگری با نسبت ابعاد 16:9 و احتمالاً بلندگوهای استریو در بالا و پایین آن، دنباله رو نسل قبلی خود خواهد بود.

با مشاهده اطلاعاتی که از بنچمارک AnTuTu منتشر شده، تأیید شد که این گوشی دارای چیپ ست اسنپدراگون 845 کوالکام است که با کمک پردازنده گرافیکی Adreno 630 به دستگاه قدرت می بخشد. علاوه براین، مانند نسل اول این دستگاه، 8 گیگابایت حافظه رم برای ریزر فون 2 در نظر گرفته شده است که با 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی همراه خواهد شد. این میزان حافظه در مقایسه با ریزر فون اولیه که 64 گیگابایت حافظه داخلی داشت، یک ارتقاء بزرگ به حساب می آید. در تصویری که از بنچمارک گوشی لو رفته، مشخص است که ریزر فون 2 با اندروید 8.1 اوریو مورد آزمایش قرار گرفته است. با این حال، از آنجاییکه انتظار نمیرود این دستگاه حداقل تا ماه اکتبر معرفی شود، احتمال این وجود دارد که به اندروید پای به روز رسانی شود.

در نهایت، آخرین نکته جذابی که در خصوص این گوشی وجود دارد، اینست که احتمالاً Razer Phone 2 به جای استفاده از نورهای LED معمولی، دارای سیستم Chroma LED که ریزر پیش تر در بسیاری از محصولات خود مانند کیبورد از آن استفاده کرده، باشد. البته با وجود همکاری ریزر با کمپانی Texas Instruments این موضوع به تأیید 100 درصدی ریزر نرسیده است، این یعنی ممکن است که به نسل دوم ریزر فون هم راه پیدا نکند.