کارت گرافیک های Intel Xᵉ یک خطر جدی برای AMD و NVIDIA خواهند بود!

همچنان با شما هستیم به همراه بخش های خبری شرکت اینتل، که به تازگی از سوی این کمپانی ارائه شده است. تا کنون به تراشه های گرافیکی مجتمع نسل 11 و معماری مادر Sunny Cove پرداخته و اینک به سراغ کارت گرافیک های این شرکت خواهیم رفت.

اینتل اعلام کرده است که در سال 2019 نخستین کارت گرافیک های خود را راهی بازار خواهد کرد. این شرکت هنوز اشاره ای به نامگذاری و یا نوع معماری این GPUها نکرده اما در اسلاید های ارائه شده از نام Intel Xᵉ استفاده کرده است. Intel Xᵉ نامی است که در حال حاضر اینتل برای خطاب کردن کارت گرافیک های خود استفاده کرده است.

کارت گرافیک های Intel Xᵉ یک جهش گرافیکی بزرگ برای این کمپانی بوده و زین پس اینتل رقیب AMD و NVIDIA در صنعت کارت گرافیک خواهد بود. کارت گرافیک های Intel Xᵉ در 2 بخش متفاوت راهی بازار خواهند شد؛ نخست کارت گرافیک های دسکتاپ یا همان مصرف کننده که عمدتا برای کاربردهای بازی مورد استفاده قرار گرفته و دیگری کارت گرافیک های کلاس شتاب دهنده. (Consumer Graphics و Pro-Graphic یا Compute).

اینتل می داند که افزون بر کاربردهای ایستگاه کاری، سرور و …، بازارهای جهانی به دنبال کارت گرافیک های گیمینگ نیز خواهند بود. در نتیجه وجود یک رقیب در کنار غول های سازنده کارت گرافیک، می تواند سود بیشتری را برای اینتل به ارمغان بیاورد. ظاهرا سال 2019 یک میدان رقابتی است که تا کنون مثال آن را در تاریخ ندیده ایم!