مرورگر کروم امکان “بستن همه پنجره‌ها” در اندورید را فراهم می‌کند

کروم، مرورگر رایگان گوگل است که اولین بار در سال 2008 برای ویندوز عرضه شد. این مرورگر با گذشت زمان پیشرفت کرد و برای پلت‌فرم‌های دیگر، از جمله موبایل نیز عرضه شد. حالا کروم از محبوب‌ترین برنامه‌های موبایلی به حساب می‌آید و برای اثبات این موضوع کافیست بدانید که در گوشی‌های اندرویدی بیش از 1 میلیارد بار دانلود شده است. گوگل به محبوبیت کروم توجه دارد و همواره در تلاش است تا با ایجاد امکانات بهینه، استفاده راحت‌تر از آن را برای کاربران فراهم کند. اگر تا به حال از مرورگر کروم در گوشی خود استفاده کرده باشید، متوجه آزاردهنده بود تب‌های باز در آن خواهید شد و این که مجبور هستید پنجره‌های باز شده را یکی پس از دیگری ببنید، سختی کار را بیشتر می‌کند.

حالا به نظر می‌رسد که گوگل در قدم دیگری که در راستای راحتی کاربران برداشته، قصد دارد ویژگی جدیدی را به مرورگر خود اضافه کند که با انتخاب آن تمام تب‌های باز شده، بسته خواهند شد. این ویژگی مشابه امکانیست که در اندروید وجود دارد و شما از طریق انتخاب "Close All" در منوی ناوبری می‌توانید تمام برنامه‌های باز شده را به یکباره ببندید. زمانیکه این آپدیت عرضه شود، آیکونی در قسمت پایین، سمت چپ مرورگر ایجاد خواهد شد که شبیه به سطل زباله است و با انتخاب آن تمام پنجره‌های باز شده، بسته خواهد شد. البته لازم به ذکر است که منو Closing all tabs اخیراً به به مرورگر موبایل کروم اضافه شده است، اما در آپدیت آینده کلید اختصاصی به آن تعلق خواهد گرفت و دسترسی به آن راحت‌تر خواهد شد.

در حال حاضر نسخه قناری گوگل کروم در قسمت پایین سمت چپ، گزینه 'Plus' را دارد که با انتخاب آن پنجره‌ای جدید باز خواهد شد، اما با آپدیت جدید، آیکون + به قسمت مرکزی پایین گوشی منتقل می‌شود و جای سابق خود را به 'Close all tabs' می‌دهد. با اینکه هنوز مشخص نیست که این به‌روزرسانی چه زمانی عرضه خواهد شد، اما کاربرانی که از نسخه قناری استفاده می‌کند، قبل از همه آن را دریافت خواهند کرد.