معرفی فیلم‌های این هفته‌ی سینمای هالیوود

سینمای هالیوود در هفته جاری با اکران آثار متنوعی روبرو خواهد بود که از جمله مهمترین آنها می توان به فیلم سینمایی “موتورهای کشنده” ساخته “کریستین ویورز” به تهیه کنندگی “پیتر جسکون” اشاره کرد.

موتورهای کشنده

فیلم سینمایی “موتورهای کشنده” به کارگردانی مشترک “پیتر جکسون” و “کریستین ریورز” اکران بین المللی خود را از ۱۴ دسامبر ۲۰۱۸ در سینماهای امریکای شمالی آغاز خواهد کرد.

این فیلم در حالی راهی سینماهای هالیوود می شود که پیتر جکسون علاوه بر آن اکران هیجان انگیزترین فیلم سال یعنی “آواتار ۲” را نیز در برنامه دارد. نسخه اول فیلم آواتار جزو چهار فیلم بالای دو میلیارد دلار فروش در جهان محسوب می شود.

این فیلم براساس رمانی به همین نام از نویسنده بریتانیایی یعنی “فلیپ ریو” ساخته شده است و ندا از ماجرا و جهانی آخرالزمانی می دهد که موتور و چرخ ها در آن حکمرانی می کنند.

جکسون کارگردان مطرح فیلم هایی همچون “ارباب حلقه ها”، “تن تن” و “هابیت” این بار در اقتباسی تازه از رمان مشهور “ماشین های کشنده” نوشته “فیلیپ ریوو” پروژه ای تازه را آغاز کرده است.

در این پروژه عظیم جکسون علاوه بر تهیه کنندگی اثر، نویسندگی آن را نیز بر عهده داشته و کارگردانی آن را به “کریستین ریورز” سپرده است.

ریورس پیش از این در فیلم هایی همچون “استخوان های دوست داشتنی”، “ارباب حلقه ها” و “کینگ کونگ” در مقام طراح جلوه های ویژه با جکسون همکاری داشته و برای فیلم کینگ کونگ اسکار جلوه های ویژه را دریافت نموده است.

بن برگشته

فیلم سینمایی “بن برگشته” به کارگردانی “پیتر هجز” اکران بین المللی خود در سینماهای امریکای شمالی را از هفتم دسامبر سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد کرد.

این فیلم درباره تبعات جنگ طلبی امریکا و تاثیرات روانی و خانوادگی ناهنجاری است که این جنگ ها بر سربازان جوان می‌گذارد. اتفاقی که همواره از دغدغه‌های کارگردانان هالیوودی بوده و حالا هجز به سراغ آن رفته است.

لوکاس هجز، جولیا رابرتس، کاترین نیوتون، کورتنی بی. ونس، ریچل بی جونز، دیوید زالدویر، الکساندر پارک، مایکل ایسپر، جک دیویدسون، کامرون رابرت و جاکاری فریز از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

بن برگشته Ben Is Back یک فیلم درام به کارگردانی پیتر هجز است که در ۷ دسامبر ۲۰۱۸ از سوی لاینزگیت فیلمز منتشر خواهد شد.

چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد، نقشه‌ای از جهان، درباره یک پسر، تکه‌های آوریل، دن در زندگی واقعی، زندگی عجیب تیموتی گرین و بن برگشته از جمله آثاری هستند که هجز کارگردانی آنان را بر عهده داشته است.

ستیزه جو

فیلم سینمایی “ستیزه جو” به نویسندگی و کارگردانی “کلینت ایستوود” از جمعه همین هفته به تاریج چهاردهم دسامبر اکران بین المللی خود در سینماهای جهان را آغاز خواهد کرد.

بردلی کوپر بازیگر مطرح این روزهای سینمای جهان که به تازگی موفقیت به شدت چشمگیری را با فیلم “ستاره ای متولد می‌شود” تجربه کرده بار دیگر بعد از فیلم سینمایی تیرانداز با کلینت ایستوود همکاری خواهد داشت.

ایستوود که سال گذشته تجربه شکست خورده “قطار ۱۵:۱۷ به مقصد پاریس” را در سینماهای جهان داشت امسال بار دیگر به سراغی داستانی متفاوت رفته است تا بتواند دل مخاطبانش را به دست آورد.

کلینت ایستوود که بیشتر افتخارات دوران زندگی خود را مدیون بازیگری است تلاش فراوانی برای کارگردانی داشته اما تنها یک بار برای فیلم “عزیز میلیون دلاری” مورد تشویق اهالی سینما قرار گرفته است. آثار ایستوود به شدت درگیر میهن پرستی مفرط است. اتفاقی که اکثر منتقدان آن را بی دلیل و بسیار سطحی می دانند.

از نکات جالب این حضور ایستوود به عنوان بازیگر نقش اول فیلم است. در کنار ایستوود “بردلی کوپر” نیز حضور دارد. بازیگری که تجربه موفق تک تیرانداز را با ایستوود تجربه کرده است.

“مانی مونتانا”، “مایکل پنا”، “تایسا فارمیگا”، “لاونرنس فیشبورن”، “دیانا وسط”، “جیل فلینت”، “آلیسون ایستوود” و رابرت لاساردو از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

نوشته معرفی فیلم‌های این هفته‌ی سینمای هالیوود اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.