بازی دایناسور در مرورگر کروم 4 ساله شد!

همانطور که می دانید زمانی که از مرورگر کروم استفاده می کنید و ناگهان اینترنت قطع شود، بازی دایناسور به صورت خودکار در مرورگر نمایش داده می شود. در نتیجه تا زمانی که اینترنت شما وصل شود می توانید با این بازی سرگرم شوید و قطعی اینترنت را فراموش کنید. این بازی با عنوان Dino ارائه شده و در واقع یک دایناسور T-rex دونده است که تا بی نهایت می تواند بدود و تنها وظیفه ی شما در این بازی پریدن از روی موانع خواهد بود. هدف این است که تا زمانی اینترنت شما وصل شود این دایناسور دونده را از موانع عبور دهید. گوگل در تولد چهار سالگی بازی Dino مصاحبه ای را با توسعه دهندگان بازی ارائه کرده است و توضیحاتی را در رابطه با این بازی در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

به گفته ی سباستین گابریل، یکی از توسعه دهندگان Dino، این بازی در واقع سفر به تاریخ است و شما را به دورانی می برد که اینترنت وجود نداشت. به همین دلیل از دایناسور در این بازی استفاده شده تا شما را به سده های ماقبل تاریخ ببرد. این بازی در سپتامبر 2014 منتشر شد و در ابتدا در اختیار سیستم عامل های محدودی قرار گرفت. اما در نهایت این بازی در دسامبر 2018 بازنویسی شد و در تمامی سیستم عامل ها حتی اندروید های قدیمی نیز در دسترس کاربران قرار گرفت. این بازی هر ماه 270 میلیون بار توسط کاربران از طریق کامپیوتر یا موبایل انجام می شود و بیشترین بازیکنان از کشورهای هند، برزیل، اندونزی و مکزیک هستند که از اینترنت گران قیمت و غیرقابل اعتمادی برخوردارند.

کاربران می توانند بازی دایناسور کروم را بدون قطع کردن اینترنت خود نیز انجام دهند و برای اینکار کافی است تا chrome://dino را در نوار آدرس تایپ کنند و وارد بازی شوند. این بازی در چهارمین سال تولد خود با کیک تولد، بادکنک ها و کلاه تولد ارائه شد. بازی Dino پس 17 میلیون سال با گذشتن از شب ها روزهای بیابان به پایان خواهد رسید و این 17 میلیون سال در واقع طول عمر دایناسور T-rex بر روی زمین است.