حذف چندین دستگاه هوآوی از لیست بنچمارک به دلیل تلاش برای تقلب در نتیجه
1 min read

حذف چندین دستگاه هوآوی از لیست بنچمارک به دلیل تلاش برای تقلب در نتیجه

ما همیشه می‌گوییم که نتایج بنچمارک به اندازه تجربه استفاده از تلفن مهم نیستند، اما به اندازه‌ای مهم هستند که گاهی اوقات سازنده دستگاه‌ها به تقلب کردن روی می‌آورند تا این نتایج را به سود خود نشان دهند. در یک گزارش تازه منتشر شده از سوی Anandtech، هوآوی متهم شد که برای تلفن‌های خود نتایج بنچمارک بالای تقلبی تولید کرده است. حالا UL، سازنده 3DMark، در واکنش به این ماجرا چندین دستگاه هوآوی را تحریم کرده است.

تحریم شامل دستگاه‌های P20 Pro، P20، Nova 3 و Honor Play را می‌شود. این دستگاه‌ها از این پس، دیگر در لیست اپلیکیشن‌های بنچمارک UL نمایش داده نخواهند شد.

در واقع دست هوآوی زمانی رو شد که در حال تغییر کارایی دستگاه بود. دستگاه در حال اجرا بنچمارک، عملکردی بیشتر از توان SoC را برای جمع آوری امتیاز بیشتر از خودش نشان داد.

UL می‌گوید که تغییر نتیجه توسط سه تلفن از چهار تلفن هوآوی تایید می‌کند و از هوآوی P20 به عنوان تلفن چهارم نام برده است. با استفاده از یک نسخه خصوصی از 3DMark بنچمارک، UL توانست تایید کند که گوشی‌های هوآوی در هنگام قرار گرفتن تحت آزمایشات بنچمارک متفاوت رفتار می‌کنند. در بعضی از نتایج تایید می‌شود که این تلفن‌ها تا 47درصد بیشتر از عملکرد واقعی خود را نمایش می‌دهند. این کار از نظر UL تقلب کردن نامیده شد؛ زیرا مردم پس از استفاده از این تلفن‌ها کارایی مشابه به نتایج بنچمارک را تجربه نمی‌کنند.

UL می‌گوید که این مسئله را به هوآوی اطلاع داده است و این کمپانی متعهد شده است که یک حالت کارایی اضافه کند که به کاربران این امکان را بدهد که بیشترین حد قدرت را فعال کنند.

هوآوی و UL در هفته اخیر در مورد تست‌های بنچمارک با یک ‌دیگر بسیار گفت‌گو کرده‌اند و به نتایج مثبتی درباره قدم‌های بعدی در همکاری باهم پرداخته‌اند.

در این گفت‌گو، هوآوی توضیح داده است که تلفن‌های هوشمند آن از مکانیزم برنامه‌ریزی منابع هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. و در سناریو‌های مختلف منابع مختلفی نیز دارند، تلفن‌های اخیر هوآوی از تکنولوژی خلاقانه‌ای مانند هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا تخصیص منابع را بهینه سازی کنند و با این ویژگی سخت افزار می‌تواند قابلیت‌های خود را به کامل‌ترین شکل برای رفع نیاز‌های کاربران در سناریو‌های مختلف نشان دهد.

UL قصد هوآوی را درک می‌کند، اما مخالف اجبار استفاده از حالت کارایی به عنوان حالت پیش‌فرض در هنگام قرار گرفتن تحت آزمایش‌های بنچمارک است و بر این مسئله تاکید دارد دستگاه در هنگام ارزیابی بنچمارک باید در حالتی قرار بگیرد که در سایر کاربرد‌های خود قرار دارد.

هوآوی به حق انتخاب کاربران برای اینکه دستگاه‌ آن‌ها چه عملکردی داشته باشد احترام می‌گذارد. از این رو هوآوی امکانی را در EMUI 9.0 برای کاربران فراهم خواهد آورد که آن‌ها به حالت کارایی دسترسی داشته باشند؛ بنابراین کاربران خواهند توانست انتخاب کنند که چه موقع دستگاه از تمام قدرت خود استفاده کند.

هوآوی و UL همچنین در مورد متود‌های فعلی تست‌های بنچمارک نیز به گفت و گو پرداختند. این دو کمپانی در نظر دارند تا با همکاری هم استاندارد‌های بنچمارکی را ایجاد کنند که تولیدکنندگان، مطبوعات و مشتریان بهترین خدمات را ارائه دهند.

برای جلوگیری از سردرگمی برای نتایج فعلی بنچمارک، هوآوی و UL به صورت موقت لیست نمره‌های دستگاه‌های هوآوی را حذف خواهند کرد و بعد از آن‌که هوآوی به تمامی کاربران خود امکان دسترسی به حالت کارایی را داد، دوباره آن‌ها را باز خواهند گردانند.