یوتیوب 7.8 میلیون ویدئو و 224 میلیون نظر را 3 ماهه اخیر حذف کرده است
1 min read

یوتیوب 7.8 میلیون ویدئو و 224 میلیون نظر را 3 ماهه اخیر حذف کرده است

در ماه اپریل یوتیوب به عنوان بخشی از تعهداتش در راستای شفاف‌سازی گزارش سه‌ماهه از عملکرد خود منتشر کرد. علاوه‌بر این تعهد این شرکت حالا گزارشاتی که شامل اطلاعات جانبی بیشتر مانند حذف کانال، تعداد نظرات و دلایلی که که ویدئوها و کانال‌ها حذف می‌شود را منتشر می‌کند.

محبوب‌ترین سرویس پخش ویدئوی جهان از ماه جولای تا سپتامبر سال 2018 تعداد 7.8 میلیون ویدئوی را حذف کرده است که از این تعداد 81 درصد از ویدئوها قبل از هر چیز توسط سیستم یوتیوب شناسایی شده‌اند. 74.5 درصد از ویدئوهایی که توسط ماشین‌های یوتیوب شناسایی شدند، حتی 1 بازدید هم نداشتند. زمانیکه تشخیص داده شد ویدئوها برخلاف دستورالعمل‌های این پلت‌فرم است، پس از حذف آن کانال مورد نظر را بررسی می‌کنند. یوتیوب اگر این کانال‌ها محتوایی را به انتشار گذاشته باشند که برخلاف قوانین سایت است، حتی اگر فقط یک ویدئو ناقض دستورالعمل داشته باشند، آنها را مسدود خواهد کرد.

بیش از 90 درصد از کانال‌ها و بالای 80 درصد از ویدئوهای حذف شده تا سپتامبر 2018 به دلیل نقض قوانین مربوط به هرزنامه (اسپم) و محتوای بزرگسال بود. بیش از 90 درصد ویدئوهای حذف شده در سپتامبر 2018 که حاوی افراط‌گرایی و مرتبط با مسائل کودکان بود که کمتر از 10 بازدید داشتند. مانند قسمت مربوط به ویدئوها، یوتیوب با استفاده از تکنولوژی تشخیص هوشمند و بازرس‌های انسانی استفاده‌کرده است تا مانع از انتشار نظرات نفرت پراکن، غیراخلاقی و … شود و در صورت وجود در سریع‌ترین زمان ممکن و قبل از بازدید توسط دیگران حذف شود.

سیستمی که یوتیوب در پلت‌فرم خود عملی کرده است، به سازندگان و منتشرکنندگان ویدئوها امکان این را می‌دهد که نظرات را در محتوای خود در حد متعادل نگاه دارند. یوتیوب گفته است که حالا بیش از 1 میلیون کاربر فعال در این شبکه از این سیستم برای مدیریت نظرات در ویدئوهای خود استفاده می‌کنند. از ماه جولای تا سپتامبر سال 2018 تیم یوتیوب بیش از 224 میلیون کامنت را به دلیل نقض قوانین حذف کرده است. بیشترین بخش از این نظرات اسپم بودند و تنها تعداد این نظرات نشان می‌دهد که یوتیوب در طول ماه پذیرای میلیاردها کامنت است.