خداحافظی 3 پیرمرد دوست‌داشتنی گرند تور با استودیو پس از 2 دهه فعالیت

"این پایان این دوره است"، این جمله‌ای بود که جرمی کلارکسون پس از آنکه فیلمبرداری آخرین قسمت از فصل سوم سریال The Grand Tour در شبکه آمازون به پایان رسید، بر زبان آورد. شخصی که همیشه چیزی جزء شیطنت و شوخ‌طبعی از آن در جلوی دوربین ندیده بودیم، در هنگام گفتن این جمله به سختی جلوی اشک‌های خودش را گرفت.

جرمی با اعلام این خبر اظهار داشت که فصل سوم برنامه گرند تور آخرین دوره‌ای است که در استودیو ضبط خواهد شد. البته او، ریچارد هموند و جیمز می همچنان با آمازون قرارداد دارند و این شبکه برای ساخت 2 فصل دیگر از این مجموعه پرطرفدار برنامه‌ریزی کرده است. این یعنی قرار نیست که با پخش فصل سوم گرند تور، برای همیشه با 3 پیرمرد دوست‌داشتنی خداحافظی کنیم، اما ساخت این مجموعه دیگر در استودیو ادامه نخواهد داشت. آنها برای 17 سال این سبک برنامه را ادامه دادند و در شبی که خانواده آنها نیز در استودیو حضور داشتند، اعلام کردند این پایان این ماجرا خواهد بود.

برنامه گرند تور

جرمی کلارکسون که حالا 58 سال سن دارد، در رابطه با این تصمیم با سبک و سیاق خودش توضیحاتی داد. او گفت:

میشه چند بار تو استودیو نشست و دور زدن BMW توی پیست رو دید، اما چه چیز بیشتری میشه گفت؟ چهارتا چرخ و یه صندلی داره. ما همه موافق این بودیم که این سبک برنامه را برای یه مدت طولانی اجرا کردیم و در نهایت هر چیزی یه روزی تموم میشه. جدای از این مسائل، من 58 سالمه و برای اینکه بتونم بیام روی صحنه خیلی چاق شدم.

طبیعتاً جو استودیو با اعلام این خبر هر چند با لحن طنزآلود جرمی که خودش هم بسیار غمگین بود، سنگین‌ و متفاوت از قسمت‌هایی بود که تا امروز دیده بودیم. یکی از حاضرین استودیو در گفت‌وگو با روزنامه سان اعلام کرد که در ادامه ویدئویی از صحنه‌های جالب برنامه‌های این سه مجری محبوب از زمان حضورشان در تخته گاز (Top Gear) تا امروز پخش شد.برنامه گرند تور

کلارکسون، هموند و مِی در مدت حضور خود در شبکه BBC بیش از 20 فصل از مجموعه Top Gear را تولید کردند و در طول این سال‌ها برنامه آنها بدون شک بهترین در سبک خود بود. اما پس از اخراج کلارکسون از این شبکه و به دنبال آن استعفای دو مجری دیگر، آنها برنامه گرند تور را با بودجه بالاتر در شبکه آمازون پرایم آغاز کردند. تا امروز 2 فصل از این مجموعه پخش شده و فصل سوم آن قرار است که از یک ماه دیگر (28 دی) پخش شود. این سه مجری به تازگی قرارداد 2 ساله جدیدی برای فصل 4 و 5 گرند تور امضاء کرده‌اند. هر چند که قرار نیست که این دو فصل در استودیو ضبط شود، اما مطمئناً دارای بخش‌های جذاب دیگری خواهد بود.