تصاویری از محافظ صفحه‌نمایش P30 Pro طراحی پنل جلوی آن را نشان می‌دهد
1 min read

تصاویری از محافظ صفحه‌نمایش P30 Pro طراحی پنل جلوی آن را نشان می‌دهد

هوآوی در روزهای اخیر برنامه‌های زیادی پیش رو دارد و کمتر فرصت آن را دارد تا نگران لو رفتن تصاویری از محافظ صفحه‌نمایش پرچمدار آینده خود باشد. این کمپانی چینی روز آینده احتمالاً از محصول جدید خانواده نووا، یعنی Nova 4 رونمایی خواهد کرد و پس از آن برای مراسم گوشی زیربرند خود، Honor View 4 آماده می‌شود.

هر دو گوشی جدیدی که قرار است معرفی شود، دارای یک ویژگی مشترک‌اند و آن حفره‌ای بر روی صفحه نمایش برای جای دادن دوربین سلفی است. اما برای کسانی که پیگیر اخبار پرچمداران بالارده بازار هستند، اخبار جدید در خصوص P30 Pro جذابیت بیشتری دارد. تصاویر جدیدی که از محافظه نمایشگر این گوشی منتشر شده، نشان می‌دهد برخلاف دو گوشی آینده هوآوی، پی30 پرو دارای حفره‌ای بر روی نمایشگر خود نخواهد بود و تنها یک ناچ بسیار کوچک قطره‌آبی در قسمت بالای در وسط دارد.

یکی از افشاگران معروف، /Leaks تصاویری از دو مدل محافظ نمایشگر از P30 Pro منتشر کرده است. این تصاویر نشان می‌دهد هر دو مدل محافظ پرچمدار آینده هوآوی دارای یک بریدگی دایره‌ای شکل در قسمت وسط بالای نمایشگر هستند و این یعنی این گوشی به احتمال بسیار زیاد داری ناچی قطره‌آبی خواهد بود.محافظ P30 Pro هوآوی

در تصویر دومی که این افشاگر منتشر کرده، محافظ دو گوشی گلکسی S10 و S10+ سامسونگ نیز وجود دارد که نظر می‎رسد این گلس دوربین‌های سلفی که در نمایشگر گوشی تعبیه شده را هم پوشش می‌دهد. گلکسی اس10 استاندارد یک دوربین سلفی و پلاس دو دوربین سلفی خواهند داشت. از آنجاییکه دوربین‌های سلفی این گوشی‌ها در ناچ در بالای نمایشگر قرار نمی‌گیرند، منطقی به نظر می‌رسد که محافظ صفحه، کل نمایشگر را حتی دوربین‌ها را پوشش دهد و در این صورت سنسورهای دیگر مانند حسگر مجاورتی به دیگر قسمت‌های قاب گوشی منتقل می‌شوند. بدین ترتیب لنز دوربین سلفی به لطف محافظ نمایشگر دارای پوشش خواهد بود و ریسک خط و خش بر روی آن دیگر وجود نخواهد داشت.محافظ P30 Pro هوآوی

ایده استفاده از ناچ در بالای نمایشگر P30 Pro اولین بار نیست که استفاده می‎شود و پیش از این هم گوشی‌هایی بودند که با ناچ قطره‎‌آبی و نمایشگر OLED معرفی شده باشند. اما ظاهراً سامسونگ تنها شرکتی است که دوربین‌های سلفی را در درون نمایشگرهای OLED استفاده خواهد کرد. متأسفانه هنوز در رابطه با جنس نمایشگر پی30 پرو اطلاعاتی منتشر نشده اما اگر تصمیم بر استفاده از OLED باشد ال‌جی گزینه احتمالی این شرکت خواهد بود و در غیر اینصورت کمپانی BOE. در حال حاضر فقط می‌دانیم که این گوشی از سنسور IMX607 سونی که هنوز معرفی نشده است، در بخش دوربین بهره بخواهد بود.