رسوایی جدید فیسبوک با دسترسی اپلیکیشن ها به تصاویر حدود 7 میلیون کاربر

به نظر می رسد که سال 2018 نمی توانست بدون یک رسوایی فیسبوک دیگر به پایان رسد. این بار کمپانی درباره کشف یک باگ در API تصاویر خبر داد که به اپلیکیشن ها اجازه دسترسی به عکس های پست نشده 6.8 میلیون کاربر را می داده است.

این باگ بر روی کسانی تاثیر گذاشته است که از فیسبوک Login استفاده کردند و به اپلیکیشن های جانبی اجازه دسترسی به تصاویرشان را داده اند. این مشکل هم اکنون برطرف شده است اما به لطف باگ، ممکن بوده است بعضی از اپلیکیشن ها دریک بازه زمانی 12 روزه، 13 تا 25 سپتامبر، به یک مجموعه تصاویر بزرگ تر از آن چه تصور می شود دسترسی پیدا کرده باشند.

باگ به 876 توسعه دهنده و بیش از 1500 اپلیکیشن اجازه دسترسی به تصاویر 6.8 میلیون کاربر را داده است. این اپلیکیشن ها معمولا می توانستند تصاویری را که کاربران در تایم لاین فیسبوک خود به اشتراک می گذاشتند را مشاهده کنند، اما در بازه زمانی ذکر شده آن ها همچنین قادر بودند به تصاویر دیگری مانند تصاویرMarketplace و Facebook Stories، یا تصاویری که در فیسبوک آپلود شده اما در تایم لاین به اشتراک نگذاشته شده بودند نیز دسترسی داشته باشند.

فقط برنامه هایی که فیسبوک جواز دسترسی به API تصاویر را به آن ها داده بود و آن هایی که کاربران به آن ها اجازه دسترسی به تصاویر را داده اند تحت تاثیر این باگ قرار گرفتند. بنابراین این بدان معنا نیست که اپلیکیشن ها بدون اجازه به تصاویر شما دسترسی داشته اند اما می توان گفت که آن ها به بیشتر از آن چه که باید دسترسی داشته اند.

فیسبوک ضمن عذرخواهی اعلام کرد که هفته آینده ابزاری را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن ها ارائه خواهد کرد که بتوانند کاربران آلوده شده خود به این باگ را شناسایی کنند. کمپانی با این توسعه دهنگان برای پاک کردن تصاویر کار خواد کرد. علاوه بر این، اگر حساب کاربری شما آلوده شده باشد شما به وسیله یک اعلان از طرف فیسبوک به آن واقف خواهید شد.

غول رسانه های اجتماعی همچنین توصیه می کند وارد هر اپلیکیشنی که توسط آن تصاویر خود را به اشتراک گذاشته اید شوید و چک کنید که آن به چه تصاویری دسترسی داشته است.