شنژن چین اولین شهر دارای ناوگان اتوبوس های الکتریکی در جهان
1 min read

شنژن چین اولین شهر دارای ناوگان اتوبوس های الکتریکی در جهان

شهر شنژن را می توان یکی از بزرگترین شهرهای کشور چین دانست. شهری که به عنوان مناطق تجاری این کشور محسوب شده و مسئولان آن نیز اهداف آینده نگرانه ای برای این منطقه در نظر گرفتند.

به تازگی گزارش شد که بیش از 16 هزار دستگاه اتوبوس الکتریکی در این شهر به حمل و نقل می پردازند و یکی از اولین شهرها با ناوگان کامل اتوبوس های الکتریکی در جهان به شمار می رود.

زمانی اتوبوس های دیزلی برای ناوگان حمل و نقل به کار گرفته می شدند و حال نوبت اتوبوس های الکتریکی رسیده است. متاسفانه موتور دیزل نه تنها موجب آلودگی هوا می شود بلکه مصرف بالایی هم دارد که در مجموع نمی توان آن را برای ناوگان حمل و نقل عمومی مفید دانست.

مسئولان این شهر مخالفت کاملی با اتوبوس های دیزلی داشته و تصمیم می گیرند، ناوگان اتوبوس شهر را کاملا از نوع برقی به کار گیرند، زیرا این مدل ها نه تنها مصرف سوخت کمی داشته بلکه در بحث آلودگی هوا نیز نقش مفیدی ایفا می کند. همچنین باید به میزان سر وصدا کمتر نیز اشاره کرد. زیرا مدل های دیزلی از نوع احتراقی هستند و سر و صدا بسیاری دارند که این موضوع در مدل برقی وجود ندارد.

جوزف ما مدیر Shenzhen Bus Group پیشتر در مصاحبه ای اظهار داشت که مردم با اتوبوس های الکتریکی حمل و نقل سالم و راحتی خواهند داشت زیرا گذشته از آن که صدا کمی دارند، بلکه برای سلامتی نیز مضر نیستند و گاز گلخانه ای تولید نمی کنند. با تمام این تفاسیر می توان اتوبوس های الکتریکی را یکی از روش های جلوگیری از آلودگی هوا شهرهای بزرگ دانست.

شنژن به عنوان یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت با چنین برنامه ای می تواند با آلودگی هوا مقابله کرده و مناسب خواهد بود.