گرافیک داخلی اینتل دیگر می تواند بازی ها را اجرا کند!
1 min read

گرافیک داخلی اینتل دیگر می تواند بازی ها را اجرا کند!

پردازنده های Ice Lake جزو بخش های خبری بودند که در روزهای اخیر بدان پرداختیم. اینتل به طور ناگهانی اقدام به ارائه بخش بزرگی از فناوری های خود کرده و بخش های خبری با نام شرکت Intel در روزهای اخیر بسیار شلوغ بوده است. اگر به خاطر داشته باشید، این شرکت اعلام کرده بود که در یازدهمین نسل از تراشه های گرافیکی مجتمع (IGPU) موفق به افزایش پرفورمنس به طور جدی شده است.

این شرکت پردازنده های 10 نانومتری Ice Lake را با هسته هایی که از معماری مادر Sunny Cove، به همراه گرافیک داخلی Gen11 iGPU ترکیب کرده و نتیجه آن دیدنی است! بازی های بسیار محدودی هستند که توسط گرافیک داخلی اینتل امکان پردازش و رندر را پیدا کرده اند. اما ظاهرا جهش اینتل در تولید GPU، طعنه ای هم به بخش IGPU زده و به گفته ی اینتل، سرعت پردازش های IPC در این معماری و CPUها به طور قابل توجهی در وضعیت تک رشته افزایش یافته است.

تراشه های Ice Lake برای اولین بار میزبان نسل یازدهم از گرافیک های داخلی این شرکت هستند که قدرت پردازش مستقیم آنها در بخش GPU به 1 ترافلاپ می رسد. در تصاویری که به تازگی منتشر شده است، یک پردازنده فوق کم مصرف Ice Lake-U با میانگین توان حرارتی را مشاهده می کنید که مشغول اجرای بازی Tekken 7 است!

همچنین در بخشی دیگر، این پردازنده با 7-ZIP در حال آزمایش است. این بازی احتمالا با نرخ فریم 30 فریم در ثانیه و حتی بالاتر در حال اجرا است. در نتیجه امکان حذف برخی از کارت گرافیک های کم مصرف مانند NVIDIA MX از لپ تاپ ها وجود داشته و این مسئله می توان امکان اجرای بازی های روز را برای این محصولات و البته مینی کامپیوتر و حتی سیستم های AIO فراهم سازد. ظاهرا رقابت دیدنی برای سال 2019 در راه است! تصور کنید که با یک لپ تاپ میان رده و مصرف پایین انرژی بتوانید بازی هایی نظیر Tekken 7 را بدون لگ اجرا کنید!